onsdag 2 maj 2012

Jag vägrar

Fick precis höra att det ska bli snö till helgen. Men jag vägrar det. Jag vill inte och jag blir lite deppig för att det ska komma snö... men men. Jag tänker att om jag förtränger det så kommer det ingen snö. Så nu förtränger jag.

En annan sak som stör mig är att min benhinna på ena underbenet krånglar. Mycket irriterande. Jag VET att jag ofta går på lite hårt och jag VET att jag ofta är lite manisk... men nu vill jag ju samla min poäng :) Men just nu får jag ta det lite piano, smörja med Voltaren och värma med linement. Det är inte alls kul. Jag kan ju köra lite crosstrainer förstås, det kan jag. Så det blir det mer av nu. Men irriterande!

Jag är lite dålig med bloggandet känner jag. Men det blir nog bättre.

Idag när jag höll på att göra mig iordning för jobbet så kom jag på att fastighetsskötaren skulle höra av sig i veckan för att byta två lamputtag i lägenheten. Han sa att han skulle ringa innan så jag visste att han var på g. Och igår kväll innan jag skulle sova så gick jag runt i lägenheten och störde mig på att det var stökigt och saker som jag dragit fram inte var undanplockade... Men så sa jag till mig själv: Skit samma! Du KAN ha det lite stökigt ibland!

Men i morse kom jag då på att fastighetsskötaren kanske skulle kika förbi... Och det går ju inte att ha det som en knarkarkvart då. Så det var bara att fara runt och plocka undan, tömma diskmaskinen, fylla diskmaskinen igen... bädda och se till att det inte låg en massa kläder överallt. För OM han hör av sig och ska åka förbi kan jag inte stå ut med att det är rörigt. Även om jag inte är hemma. Jag bara kan inte.

Men jag har iallafall börjat på gardinerna!! Dom är nålade :) Ska bara... köpa tråd. Sen så! Heja mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar