onsdag 23 maj 2012

Rätt svar

Samtal mellan mig och Johan i telefon idag:

Jag: Hej! Jag håller på och packar. Men jag vet inte om jag får plats.
Han: Hej, ok men hur mycket har du packat då?
Jag: Alltså jag måste ha tre lite finare överdelar. Sen måste jag ha typ fyra toppar. Det är tre dagar och jag måste ju ha så det räcker till alla tre. Sen nåt extra om jag spiller.
Han: Oookeeeej... Du tycker inte det låter lite mycket?
Jag: Men jag är inte klar än. Sen har jag två kjolar och ett par byxor. Ett par capribyxor oxå. Sen har jag två linnen. Men skor? Om jag har sneakers på mig och ett par till att byta med... sen nåt finare till kjolarna. Är det funkis? Och sandaler kanske?
Han: Stop nu. Ska du ha fyra par skor med dig?
Jag: Jaaa... men jag har inget finare till kjolen... mina tygskor är så fula.
Han: Ok, men alltså... nu måste jag fråga här... måste man ha nåt finare till kjol eller?
Jag: Jag frågar ju dig det.
Han: Nej det gör du inte. Du frågar hur många skor du ska ta med dig... inte om man måste ha finare skor till kjolen.
Jag: Kjolarna.
Han: Ja förlåt, kjolarna. Men bara där lixom! Måste du ha mer än en kjol med dig?
Jag: Jaaa... om jag spiller på en...
Han: Ok. Men jag fattar inte... Vad exakt vill du att jag ska hjälpa dig med? Vad vill du att jag ska säga? Vill du att jag ska säga att du ska köpa nya fina skor till kjolarna eller?
Jag: Ja! Precis! För jag har ju inga!
Han: Men du, köp ett par nya skor! Det är bra! Äntligen fattar jag vad syftet var här.
Jag: Jaaaa... sen undrar jag lite om strumpbyxor oxå.
Han: Ooookeeej... och vad exakt vill du att jag ska ha att säga om strumbyxor?
Jag: Jaaa... måste jag ha det? Eller kan man ha leggings?
Han: Leggings, vad är det?
Jag: Strumpbyxor utan fot.
Han: Jag vet inte.
Jag: Men du kan ju inte säga "jag vet inte".
Han: Men jag vet inget om leggings och sånt.
Jag: Nehe...
Han: Jag fattar! Nu fattar jag! Du HAR inga leggings heller? Du vill att jag ska säga att du ska köpa nya såna!?
Jag: Ja, exakt. Jag måste nog köpa nya såna!
Han: Ja, jag tror bestämt att du måste det. Sen tror jag att du behöver söka hjälp.
Jag: Va??
Han: Av alla dina kompisar som du kan ringa så ringer du mig och tror att jag ska ha svar på dina rebusar.
Jag: Men alla andra jobbar ju!
Han: Ok, men jag tycker ändå att du borde söka hjälp. Det är nåt sjukt med det där packandet.
Jag: Meh, det är det väl inte?
Han: Jo, det är det! Eller vänta nu... är det meningen att jag ska säga att du ska köpa ny resväska eller?

Ridå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar