tisdag 15 maj 2012

Vilken helg...

I fredags så var Jenny och Johan här, vi käkade tacos och kollade hockeyn. Det var ju ingen vidare bra match heller... så det var upprörda röster här hemma! Iallafall från mig och Johan... Jenny var inte så intresserad :)

Lördagen blev tiiidig. Upp och iväg. Hundutställning på schemat. Stod i hallen och funderade på att ta mina bruna sneakers... men ångrade mig och tog slit och släng jympadojjorna. Mina sneakers åkte ner i en påse och fick följa med iallafall. Det var ett bra drag visade det sig. Det var snålblåst och lervälling på utställningsplatsen. Det blev en lång dag och inte gav den nån utdelning heller... men men, det var väldigt trevligt att träffa alla goa pinschertokar.

Karin och Henrik var där med Lava, lilla fina hunden! Och Sixten var med oxå, SHIT vad han växer det där barnet! Fina familjen Reijmar-Brunnström!

Sen var det hem till Johan och försöka tina upp efter dagen... det vart tidigt i säng för sen på söndagen skulle vi på föreläsning i Arboga. Mentalitet och avel stod på menyn. Det var väldigt intressant och väldigt givande tycker jag. Vi lämnade Arboga vid 19.30 (!!!) så det var valuta för pengarna kan man säga. En stor eloge till Heidi som fixat det så bra med allt. Det var verkligen super!!!

Med mig från Arboga fick jag Nelson, en 8 årig hane som behöver ett nytt hem. Hans matte kom och lämnade honom och jag tog med honom hem. Han har funnit sig väl till rätta och det är inga som helst problem för Blessin och han att komma överens :)

Nu sitter jag här och kollar på hockeyn som strax. Känns som om helgen bara försvann. Och det gjord den ju oxå. Nästa vecka drar jag till Riga med jobbet! Får se hur jag löser hundfrågan då... men men, problem är till för att lösas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar