fredag 29 april 2011

Väntans tider

När man väntar på något... så går tiden väldigt långsamt. Och när man så innerligt gärna vill att det ska vara ett bra besked så är det ännu värre. Just denna vecka har jag väntat på två besked. Båda gäller jobb och det skulle vara så grymt skönt att det gick vägen. Båda beskeden skulle göra mig väldigt glad och ge mig en riktig kick.

Jag vill inte skriva riktigt än vad det är, men håll tummarna för att det går vägen!

I onsdags åkte jag till Sthlm för några dagar, jag ska passa Lava till på söndag. Det var enklare med logistiken att passa henne hos Johan än att få henne till Borlänge. Så vi är här ett par dagar. Imorgon lördag är det utställning i Gävle. Det är ute på brukshundklubben så jag hoppas att vädret blir ok! Jag har bara Lava anmäld, men kanske får jag med mig lilla Keso oxå och ställer henne. Det borde gå finemang, dom har 10 nummer emellan så det borde inte vara nåt problem. I värsta fall får jag be dp-ringen vänta på att starta juniorklassen tills jag är klar i pinscherringen. Ska bli skitkul att ställa hund igen!!! Jag gillar ju det där... oavsett vad jag försöker intala mig om.

Efter Lavas framgång i Västerås så fick jag ju givetvis blodad tand... så nu vill man ju satsa fullskaligt på henne. Men det har jag inte råd med... så jag får välja lite selektivt. Men imorgon får jag iallafall ställa ut henne och eventuellt Keso så det är ju kanon! Måste ladda köttbulleförrådet!

Kom på idag att det är ju snart maj! Jisses vad tiden går. Jag hinner knappt med! Snart är sommaren här och sen kommer hösten. Fast först njuta lite av våren! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar