tisdag 5 april 2011

Love listor!

Jag har listor som jag följer. Eller följer... men prickar av vad jag gör. Just nu finns det en del att pricka av där. Men jag har betat av en massa idag! Detta har jag gjort:
  • ringt läkarn och fixat recept.
  • ringt a-kassan.
  • städat mitt rum.
  • posta brev.
  • betalat en räkning som jag dragit på.
  • beställt spraylim och skärmatta på Matton.
  • gjort köttbullar (eller jag har inte gjort dom ÄN, men jag ska... snart)
  • mailat en potentiell arbetsgivare.
  • möblat i min nya handväska :)
  • plockat undan alla mössor, vantar och varmaste vinterjackan.
Kvar på listan är:
  • ringa på nåra jobb som jag mailat för ett tag sen.
  • söka ett jobb i Mora, ansökningstiden inte gått ut än.
  • skära rent mina utskrifter och montera ihop min portfolio.
  • göra brownies. (hihi... fast det blir till helgen.)
  • pumpa min cykel och sätta på hund-"pinnen" så att vi kan börja cykla hundarna.
  • kolla House. Har 5 avsnitt kvar innan jag är ikapp USA.
  • Testa joggingskorna igen.
Jag fyller på att-göra-listan allt eftersom som jag kommer på att jag missat nåt. Nu ska det bli ordning på torpet. Ingen rast och ingen ro för att man är arbetslös här inte! Jag räknar med att inte vara det så länge till så det är bäst att beta av alla göra-saker så det inte släpar efter. Om jag skulle få ett jobb i nån annan kommun så blir det ju kanske snabba puckar att flytta igen. Då måste allt vara i sin ordning. Punkt slut!

Så nu går jag och gör köttbullar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar