söndag 17 april 2011

Lycka!

Lava med sina rosetter!
Har ni sett vad stolt hon ser ut!? Och JAG är verkligen stolt över henne! Varför? Jo, vi var på utställning i Västerås idag, vår första tillsammans. Hon skötte sig exemplariskt och var superduperduktig. Det härligaste med Lava är att hon är så glad jämt :) Karin och Henrik gör ett mycket bra jobb med henne och idag fick vi lönen för mödan!

Lava var en av fem unghundar i sin klass och det var bara hon som fick CK, men jag kan säga att redan när det var klart att hon fick EXC så var jag nöjd. Och sen att CK:t  kom farande var en underbar bekräftelse på att hon har det lilla extra som hon ska ha för ett CK. Här var jag redan väldigt glad och överraskad. Och nöjd med dagen. Visst skulle vi in i Bästa tik oxå, men där väntade jag mig inget. Dte var många fina tikar med och Lava är ju ung.

Men sjutton! Det gick vägen... jag har aldrig varit så nervös nån gång tror jag. När jag visar hund så brukar jag sällan bli nerös. Men nu vart jag det. Det var så sjukt pirrigt! Och jag hade inte riktigt koll på hur han dömde... så när Elin (Hjerpvikens) sa till mig att jag nog hade vunnit så blev jag alldeles skakis. Jag kunde inte tro det! Lilla skruttisen och jag hade tagit oss igenom vår första utställning med bravur! Hon fick sitt första CERT och till på köpet blev hon BIM.

BIR var Hjerpvikens Frode som verkligen har blivit en snygg kille. Han har alltid varit väldigt fin men nu när jag såg honom så hade han verkligen satt sig i vinklar och rygg. Mycket vacker var han! Välfötjänt BIR-rosett till Frode och Elin idag! GRATTIS!

Så dagen blev helt sjukt bra! Galet att man kan åka helt utan förväntningar och komma hem med ett CERT och BIM. Det är inte så att jag tycker att hon inte förtjänar det! För det gör hon! Men jag tänkte att det var vår första utställning och att vi säkert skulle behöva ett par för att bli ett team. Men Lava stod som hon aldrig hade gjort annat och var superduktig. Och att domaren skulle gilla henne så pass mycket att hon skulle vinna... det trodde jag inte. Hon är ung och har som alla andra småfel... men tydligen så gick det vägen!

Jag är superstolt och glad över dagen! Nästa gång vi ska åka på utställning är om två veckor, då bär det av till Gävle :)

1 kommentar:

  1. Gratulerer så mye med det utrolig fine resultatet! Får vi se dere i Norge til sommeren? Klemmer fra Tine og Luke

    SvaraRadera