fredag 15 april 2011

Man kommer på

Ja, man kommer på saker som man tycker om och som man inte tycker om allteftersom man blir äldre. Jag har till exempel aldrig gillat ärtsoppa. Men det har jag lärt mig att uppskatta. Andra saker som jag trott är viktigt för mig, spelar mindre roll ju äldre jag blir.

En sak som jag kommit på att jag verkligen inte gillar är halvkilos smörpaket. Ni vet såna smörklumpar som viks in i ett glatt papper. Tycker VERKLIGEN inte om dem. Dom håller sig ju bara fräscha tills första gången man öppnar det. Sen är det kladdigt både högt och lågt. Smör överallt och pappret känns hur snubbigt som helst. Det känns som om man lixom aldrig kan vika tillbaka smörpappret lika fint som det var från början. Och till slut är det smör utanpå och överallt! Jag gillar inte!

För övrigt har jag sökt 10 jobb idag och betat av en massa måsten på min lista. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar