torsdag 10 mars 2011

Tandläkaren

Idag ska jag laga min tand. Om en liten stund ska jag plågas och jag kommer låta naglarna sjunka in i handflatorna av nervositet... kramp i musklerna av anspänning... USCH! Hatar det!

Men det är bara att bita ihop. Eller förresten... kanske inte :) Svårt för tandläkaren att göra nåt vettigt då...!! Bita ihop i hjärnan? Ja kanske att det är så man gör... Biter ihop i hjärnan. Jag kommer göra det... hårt. Hjärnan kommer nog nästan spricka och hoppa ut och vråla svordomar till tandläkaren... Stackarn!

Tänk att alla tandläkare som rotar mig i munnen får sota för att nåra idioter plågade mig när jag var dryga året. Det sitter i huvvet. Då drog man en tand utan bedövning. Min hjärna glömmer det aldrig. Jag minns det inte. Men det finns där i nån avlägsen del i hjärnbarken. Och det smyger fram när jag ska till tandläkaren... känner ångest och blir kallsvettig redan innan jag går in genom dörren.

BLÄ! Vill inte!

1 kommentar:

  1. Du ska ligga där och tänka på hur du andas och andas med magen ! Sen tänker du på det allra vackraste och skönaste du vet och vips, så är du färdig :-)

    PS. Jag glömmer det inte heller, jag höll i dig :-(

    Kram

    SvaraRadera