fredag 4 mars 2011

Näst sista

Nästa vecka är näst sista på praktiken… känns inte så roligt alls!!! Jag trivs så bra här och jag känner mig inte alls färdig här… nu när man precis börjar komma in i jobbet så ska man sluta. Som utgångspunkt söker jag jobb här i Borlänge till at börja med. Jag ska ha ett snack med min sambo i helgen om hur hon ställer sig till att ha en inneboende en tid till. Men hittar jag inget här så får jag väl vidga mina vyer :)
 
Har skapat en lista med arbetsgivare som jag börjat kontakta. Sportlov, Vasaloppsvecka och fredag har gjort att INGEN av de jag ringt och sök har varit på plats. Så nu ger jag upp. Nu är det helg och det får bli nya tag till veckan.
 
Det känns vemodigt och spännande att det snart är slut på den här otroligt roliga och jobbiga tiden i skolan. Och lite skrämmande att söka jobb. Jag känner mig ganska liten i den här nya världen, i min tidigare värld ”säkerhetsbranschen” visste jag vad jag var värd och att man tyckte jag var bra. Men nu har jag inga erfarenheter från en massa år i branschen… vet inte riktigt alla termer och är inte alls lika säker.
 
MEN en sak är säker: Det ordnar sig! På ett eller annat sätt J Bara man inte ger upp. Och det har jag inga planer på. Det är nu det börjar!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar