onsdag 28 juli 2010

Listor

Jag gillar listor. Jag specificerar upp saker i punktform... och i nivåer. En punkt kan ha underpunkter och det blir ofta lite rörigt :) Men jag gillar listorna! Dom gör mig effektiv. Det blir som att man tävlar med listan.

"Ha! Du trodde att jag inte skulle hinna allt... men det gjorde jag... sucker!!!"

Så jag gillar listor. Men till imorgon bitti är listan väldigt lång... det är lite drygt. Men det är bara att beta av det. inget mer med det. Så imorgon är det som följer:

Klockan ringer 06.00.
Ut med hundarna ca 30 minuter.
In och ge dem mat.
Äta lite frukost själv.
Sen ut med hundarna i bilen.
Köra in bilen i skuggan på gården (dörrarna öppna så klart. Alltså när jag kört in... inte medans jag kör!)
Bära ut alla prylar i bilen (utom det jag ska sätta på mig och så...)
Städa ur huset.
Duscha.
Åka till jobbet.

Väl på jobbet har jag lite grann att stå i, men det är bara bra. Jag måste städa ur kontoret lite grann. Sopa och torka. Sen boka hämtning av Patrik. Eller inte hämtning av Patrik utan av paketen. Paketen som Patrik ska hämta. Ska jag boka alltså. Ja, ni fattar.

Måste efterlysa ett till paket med. Det har inte kommit. Ett annat paket som inte kommit. Det är sugproppar i det paketet. Dom ska skickas. Så jag måste kolla vart dom tagit vägen.

Jag är nöjd med mitt sommarjobb! Tycker att jag lyckades väldigt bra faktiskt! Det är inget som jag gått bet på. Vad jag vet iallafall! Jag har lyckats få iväg paket som ska skickas... jag har bokat expressleveranser... svarat i telefon... fixelidongrejjat. Så jag är nöjd!

Nu är det bara två dagar kvar. Det är både lite trist och lite skönt. Skönt för att man vet att man gjort ett bra jobb, trist för att det betyder att jag har en stor skoluppgift att ta tag i. Jag vet inte riktigt vart jag ska hitta motivationen... det är det värsta. Och jag känner mig lite tom på inspiration. Men men, nu är det två dagar till på jobbet, sen kan jag oroa mig för resten :)

2 kommentarer:

  1. Alltså..listor är bra om man kommer ihåg dom vill säga!
    Jag har en förmåga att glömma listorna på köksbordet, där gör de ingen nytta när jag behöver dom på något annat ställe.
    Jag har börjat göra listorna i min i-fån nu, det ska ju mycket till att glömma den hemma :)

    I morgon.......släpps den nya i-fånen !!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jooo... man måste ju komma ihåg listan om den ska ha nån funktion :)

    Jag såg att man kunde skriva listor i min Fån med, det blir som en post-it lapp! Iiiihihihi!

    SvaraRadera