måndag 26 juli 2010

Efter regn kommer solsken

Det är svensk sommar nu... japp! Som det brukar vara :) Kallt och regnigt! Men om talesättet stämmer så är det ju sol att vänta igen snart, kan vara mysigt att avsluta sommarenuppehållet från skolan med nåra fina dagar.

I helgen var det Mälarpinschern, det var lite trevligt. Vi hade 5 hundar anmälda, det var Wille, Lava, Celma, Dora och Zorro. Men tyvärr kom inte Bettan eller Rebecca... det var tråkigt! Hade varit kuligt att ses. Men men, jag förstår dem. Rebecca skulle jobba och Bettan tyckte vädret var skit. Och det var det verkligen! Skitväder.

Lava var med oss, men jag gick inte in med henne. Hon är inte van vid utställning och hon är lite tveksam till att folk hon inte känner ska klämma och grejja. Jag vill inte pucha henne för mycket så hon blir ännu mer tveksam, så hon fick vara med och insupa atmosfären bara :)

Jag visade Celma igen och det gick superbra! Hon blev tvåa i bästa tik-klassen. Kändes riktigt skoj! Jag skojade på plats om att jag var sur för en andra plats... och jag tror faktiskt att folk trodde det! Hahahaha! Dom känner inte mig... hihihi! Jag var supernöjd! Klart att man alltid vill vinna, men inte sjutton är jag missnöjd för att få en andraplacering på vår ras-special.

Dock så tror jag att vädret har satt lite spår i mig... usch, känner mig inget vidare idag. Men jag har bestämt att jag inte ska bli sjuk, för det har jag ingen lust med.

En annan sak som jag känner ang det här med hundarna är att det är lite mycket just nu. Inte med min egen eller dom jag passar eller så, inte alls. Det är bara lite mycket med alla konflikter och tjafs. Jag blir alldeles fed up med all negativism. Och visst är det så att det blir ju inte bättre av att jag blir lite avig... men jag känner inte att hunderiet är så himla roligt just nu.

Jag tycker det är skitkul att åka och ställa hund... men utöver det... allt snackande och bråkande, det passar inte mig. Jag saknar jättemycket den trevliga stämningen som vi hade förra året och året dessförinnan. Eller visst är det saker som dyker upp nu och då, så är det ju när vi alla har ett sånt brinnande intresse i våra hundar. Men överlag har vi pratat med varann och löst det mesta, haft respekt för varandras åsikter och tankar. Just nu tror jag att jag gör bäst i att bara sköta mitt och hålla mig på min kant. Orkar inte ta alla konflikter och bråk.

Hoppas att det blir bättre igen för vi har ju så jäkla kul när vi har kul! Och vi har en sån härlig ras. Vi har alla olika åsikter och olika tankar kring vårt hundägarskap, men i grund och botten vill vi våra hundar det allra bästa. Vägarna dit är lite olika ibland och det kanske vi kan försöka respektera varandra för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar