tisdag 13 juli 2010

Blir så smått van

Jaaa... det var en himlans massa funktioner och grejs på nya fånen. Det var en anings enklare att handha den andra telefonen kan jag säga... men nog fasen ska jag väl kunna lära mig!

Jag menar... den har ju FACEBOOK! Hahahaha!

Har beställt en billaddare med. Jag har ju ingen bil... vet inte hur jag tänkte där? Fast det är bra att ha ändå. Om man åker bil. Och nu i juli åker jag bil. Eller kör egentligen... mest. Och eftersom jag har ett sommarjobb med telefonpassning så behöver jag kunna ladda :) Visst sörrö.

Satte på plastfilmen på framsidan idag. Åååååååhhhh... vad fin den blev! Och sen strumpan till den... FIN! Jag har blivit lite kär. I min Fån. Nu har den ett namn:

Fån

Både för att den är fin och snygg och cool och röd och liten och söt och liten och röd... OCH för att man är ett FÅN som går igång på en telefon!

Men jag är sån... min gamla blåa telefon, som jag nu är otrogen mot, var jag lika kär i när jag fick den. Den var så blå och fin och snygg och... blå. Ska fota den stackaren när jag kommer hem... så får ni se vad fin och blå den är.

Nu är Fån röd... gillar den röd. Fanns i svart, röd och vit. Jag gillar röd.

Ikväll ska vi utforska omgivningarna. Vi tog en prommis i området igår kväll, det var varmt och klibbigt. Blessin gjorde både ettan och tvåan och stod sen still och kollade hemåt. Jag antog att hon ville hem så vi vände. Hon knallade på hemåt och hemma la hon sig på golvet i köket och suckade. Stackarn... hon har ju hår på hela kroppen!

Jag rakade benen i förrgår för att slippa pälsen där iallafall. Så jobbigt när pälsen lixom krullar sig och nästan blir flätor. Så bort med det onda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar