måndag 28 juni 2010

Fisk-jävla-måsar

I mitt område här hemma har vi ett par familjer fiskmåsar... och deras ungar är på tillväxt nu så dom är inte så trevliga kan man säga. Riktigt otrevliga faktiskt. Gillar INTE fiskmåsar! Dom störtdyker mot mig och Blessin och skriker. Inte roligt!!!

Jag tycker det är otäckt faktiskt, så jag flaxar och blir lite smått hysterisk. Gillar verkligen inte alls tanken på att dom ska komma som jaktflygplan och picka på mig! Otäcka fåglar!

Och detta plockade ju Blessin upp på en gång... så nu är hon rädd för fiskmåsar. Bra jobbat Kattis!!! Hur man allra bäst lyckas göra hunden rädd för saker... Dumma människa!

Nu går det bättre och bättre för varje promenad, jag får stålsätta mig för att inta flaxa som besatt och varje gång måsarna skriker så kastar jag en gotte i gräset... på så sätt ser hon inte fågeln och lägger fokus på nåt annat än mig. Funkar bra, men man blir ju så trött på sig själv att man ställer till det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar