onsdag 21 oktober 2009

Vad säger man... Världsklass!

Min dag har varit ok till en början, bra mitt på och avslutades KANON!

Ok för att: Jag hade liiite mindre ont i magen idag, men insåg att en doktor borde nog kolla lite på den onda... Ringde och fick svaret: Vi kommer att ringa upp dig omkring fem i nio i förmiddag, om du vill ändra något tryck stjärna, annars hör vi av oss.

Bra för att: Läkaren var den knäppaste jag träffat på länge, men det gav mig ett brett leende. Hon frågade mig om jag hade mens, jo det hade jag ju. Frågan efter var: Är du gravid? Fnissade lite och sa nej... eftersom jag har mens... Ja ja, sa hon och frågade om jag åt ägg. Från det ena till det andra! Hahaha! Men en massa prover togs och jag fick två klistermärken. Tyvärr var dom likadana... (och satt i varsitt armveck...)

Kanon för att: Vi träffades i projektgruppen idag. Vi skulle bara göra lite justeringar och sen var vi klara... jooo... och justeringar blev det. Jag var ju lite sen eftersom jag träffade Doktor Papphammar... men dom andra hade börjat lite. Underbart!

Och givetvis är det svårt att återge det vi pratat om... och varför det var kanon... men jag ska försöka:

E: Ok, den bilden tycker jag är skitdålig...
B: Men jag gillar den!
E: Men den är dålig!
B: Ok, men vi måste ha ett ljud...
I: Ja, och B måste klä av sig!
K: *skrattar hysteriskt*
V: B, vi måste ringa på hos din granne!
I: *skrattar*
E: Hörrni, hur går det?
B: Hur gör man?
V: Alltså, jag kan inte släppa det, så himla coolt!
K: B, du måste klä av dig och göra ett ljud!
I: Men vad ska jag säga då?
E: L kommer fråga massor!
K: Kan se B framför mig, klä av sig... *skrattar*
B: Va fan, hur gör man då?
E: Hitta ett ljud som passar.

Nåra olika ljud spelas upp... Alla skrattar... tårarna rinner...

V: Men det kommer ju gå så himla fort.
E: Du får prata mycket.
I: Lååååångsamt.
K: Hur har vi det med allt nu då? Är vi klara?
E: *skrattar* Bilderna är skitdåliga!
I: Vad sa du nu?
E: Var det bara jag som hörde det där?
K: Jaaa.... jag hörde INTE!
V: Men B, din granne...
E: K, du får inte prata så mycket om dom första grejjerna på en gång.
K: Ok, bara det sista?
E: Ja först, sen får du ju säga en massa.
I: Spara!
B: Men, det går så långsamt! Jag fryser!
E: Neeej... det är skönt!
K: B, lager på lager, galet roligt!

Ridå...

Det går inte att förklara. Men en sak kom fram idag, när jag gick ur gymnasiet var dessa tokigt sköna individer 4-6 år gamla... Är inte det lite roligt? Vi är ihopslängda i en grupp utan att ha valt, men det har gått förvånansvärt smärtfritt ändå och idag har 4 goa personer blivit störtsköna kompisar. Det märks inte nämnvärt från mitt håll att dom är så unga. Har ingen aning om hur dom tänker ang ålderskillnaden till mig. MEN en sak blir väldigt tydlig... När man drar paraleller till skämt "från min tid" så ler dom lite försynt och vet inte vad jag pratar om. Hihihi! Tur att min hårddisk till hjärna lagrar även en del av det dom tycker är skoj... Hahaha!

Galna! Ordet som sätter punkt på dagen. Har haft en underbart trevlig kväll! Tackar alla i gruppen för en härlig avslutning på en onsdag som innehöll MASSOR av skratt! Ni är fanimej inte riktigt kloka!

En annan sak som jag tänker på ikväll är hur det ibland går upp ett ljus... jaaaa... i min värld gör det ju det mest hela tiden. Jag kommer ju på saker som inte egentligen har så stor relevans. Men det är alltid intressant att fundera över sånna saker oxå, sånt som egentligen är helt sjukt i era öron.

Som idag... Reklamen för Dressman... den är ju snarlik varje gång. Dom frönyar sig ju inte så ofta. Mest bara låter dessa klädda män vandra i olika miljöer och ha olika kläder. Och allt som oftast är det samma män.

Men vilka män, jag menar MÄN. Jag slogs av det. Det är inga snygga killar, inga modeller på det sättet. Utan män, MÄN. Och en del av dem är ju gamla (typ min ålder och mer ju!)! Men jag skulle kunna hitta en plats åt dem i mitt liv allihop! Hihi! Ingen är direkt snygg... men det måste dom inte vara... en man kan vara attraktiv på såååååå många sätt.

Intellekt, humor, stil, attityd... och sen jag gillar händer och ögon. Ögonen måste säga nåt. Och händerna måste vara vårdade... En blick och en beröring kan göra så mycket mer än ett snyggt yttre kan göra.

Ta Andreas i juryn i Idol tex... han är säkert snygg i vissa ögon. Jag har inte tyckt det. Eller han är ju inte ful FUL, men inte så där tilltalande heller. Sen läste jag en intervju och såg hans händer... Mmmm... då växte han! Det finns en bild på honom som han är snygg på. Ska se om jag hittar den sen... Men det är ögonen som gör hela honom.

Sen är det ju så, en kille med hjärna och personlighet blir ju snygg. Och vissa begåvas med både och från början. När man hittar en sån blir man glad!

1 kommentar:

  1. Du vet väl att Andreas är bror till din gamla klasskamrat va? :) Kul att det går bra i skolan. /Sara

    SvaraRadera