måndag 26 oktober 2009

Som ni vet...

...jag gillar händer. Tycker om att iaktta dem... kan säga så mycket om personen tycker jag. Idag, nu ska jag erkänna något..., så fick jag en närmare kik på ett par händer jag varit lite intresserad av. Det ligger givetvis mycket i personligheten och utstrålningen oxå, huruvida jag lägger märke till händerna eller inte...

Det finns en kille/man som går på skolan, inte en i klassen, som jag har tyckt varit rätt kul. Eller kul och kul, lite intressant kanske är ett bättre ord. Idag fick jag syn på hans händer... DAMN... inte alls fina. Eller dom var rätt välvårdade, men inte alls min typ. Inte för att jag hade tänkt stöta på honom direkt, mest kul att ha nåt att titta på! Så.... lite besviken på att hans händer inte alls tilltalade mig... *tråkigt*

En annan sak dock... jag blev riktigt generad idag! Gosh! Jag brukar inte bli det! Men jag blev så överumplad... Det värsta var att jag tror att det märktes... *grämer mig* Jag stammade och fumlade med mina grejjer... Åhhhhh... SÅ fånigt! Heeeeelt knallröd i ansiktet och alldeles knäpp i kolan... Why!?

Det finns en... i klassen... som har gjort intryck på mig. Det finns nåt där, en personlighet som är lite extra och en utstrålning som lixom fängslar... Och ja, hans händer är VÄL GODKÄNDA... hihihi! Idag blev jag lite överumplad av hans närhet, vilket i sig inte var nåt märkvärdigt på nåt sätt. Men hans röst kom så plötsligt! Och jag var inte medveten om att han stod där...

*knallröd*

Galet! Heeeelt galet! Men lite roligt... det är som att bli ung igen... hahaha!

Ja... herregud... vad man ska hitta på tok! Men lite roligt är det ju... att man kan bli påverkad av folk så där.

En annan sak, helt annan faktiskt. Jag lagade flygande jakob idag. Det är väldigt gott tycker jag! Men det slog mig... att det är egentligen smaker som är väldigt udda i den rätten! Kyckling, grädde (vilket jag aldrig har... tar matlagnings eller mini-varianter...), chilisås, bacon, jordnötter och banan. HUR kommer man på den grejjen? Jag googlade (jaaaaaa jag vet! Det är inte alltid sanningen man får om man googlar...) på det och fick fram att rätten publicerades första gången 1976 i en mattidning. Samma år jag föddes!

Alla dessa ingredienser i en salig röra, och serveras med ris... Mumma! Första gången jag skulle smaka rätten var jag skeptisk... men blev väldigt glatt överaskad! Det är ruggigt gott!

Och drar man paralellen... hihihi... Båda är födda 1976, ingredienserna är lite udda, man kan vara skeptisk till en början... för att sen inse, efter att man smakat... att det var något man bara vill ha mer av... Hahahahaha! Visst är det så! Iiiiii!

Men en sak funderar jag på... Var har man fått namnet från? Flygande Jakob?

2 kommentarer:

  1. Oj oj det var mycket på en dag det! Men det är ju roligt när det HÄNDER något ;)
    Kram

    SvaraRadera