tisdag 21 oktober 2008

Lååååång prommis...

Ja, det blev det! Skönt! Jag pratade först med Lotta en stund... sen mötte vi en helt underbart söt liten hund som fjäskade för mina... sen pratade jag med Lotta lite till.... sen lyssnade jag på bok. Jag ÄLSKAR att lyssna på ljudbok... Så rogivande! Tills "those darn" joggarna kommer upp bakom en och skrämmer skiten ur mig!

Det måste vara olagligt att skrämmas så! Jag ska rösta för att det blir lag på att sätta ett sånt där band med bjällror runt foten som man hade på musiken i ettan! Eller en koskälla... NÅT! Jag vet inte huuuur många gånger jag blir helt överumplat rädd när dom kommer rännandes...

På den gamla goda tiden... *harkel* när jag var ute och joggade... då brukade jag faktiskt ropa lite lagom högt att jag var på injoggande... både för att jag hade hundarna framför mig i flexi och för att man kan ju nästan ta dö på folk genom att dyka upp med två svarta hundar, galen blick och se ut som man håller på att tuppa av vilken sekund som helst... Men förvarnar man lite så kan dom åtminstone ta ett steg åt sidan och stirra med skräck i blicken...!

Jogging-pingla borde alla ha, ska nog försöka marknadsföra det. Det är ju så oxå att man som tjej blir lite rädd ändå, även om man inte blir överrumplad... jag gillar inte att det går folk bakom mig på gångvägarna... Jag stannar alltid och släpper förbi. Det stirras rätt surt på mig då, men det struntar jag i. Sen plinagr det ju en massa ute på stan om alla har pinglor på fötterna men det är väl bra! Som pingla på katthalsbanden!

Kraaaam!

1 kommentar:

  1. Du är lite tokig du, undrar vad du fått det ifrån :) Grattis till jobbet.Joggingpinglor låter bra även för en som hör dåligt även utan bok i öronen.Kram Mamsen

    SvaraRadera