lördag 25 oktober 2008

Idag lördag!

Igår var det en annan dag... fredag! Men jag glömde att skriva då! Så nu redogör jag för gårdagen först...

Jag ställde klockan... skulle upp och iväg till min kompis Jocke med bilen. Han skulle lägga sina händer på den och se hur han kunde få en anmärkning från besiktningen att försvinna... Han beställde lite delar och sen skulle jag komma tillbaka efter lunch. Det gjorde jag... tog en sväng med hundarna under tiden han lirkade dit allt på plats.

Sen bar det av till Lotta (Tottes matte) och vi tog en sväng med dogsen, käkade Spångamacka, pratade strunt, pratade allvar och hade det mysigt. Sen åkte jag hemåt och laddade upp för Idol. Blessin blev kvar hos Lotta, hon ville så gärna rå om lilla prinsessan ett tag.

Träning?? T... tr..trän... det vet jag inte vad det är för nåt... Träning...? Nej... det ringer ingen klocka... ;o)

Nu kommer vi till idag!

Vaknade av att mamsen ringde, fast jag var vaken... men det var skönt att ligga i sängen och filosofera. Upp och hoppa! Rise and shine! Åt lite frukost... ut med Ghibli. Vi tog långis runt långa spåret. Solen sken och allt var härligt! Sen blev det lunch...

Ähhhhhhh! Jag hoppar nu till det jag VILL skriva om! :o)

Min syster avbokade vår dejt idag och jag fick då för mig att jag skulle träna! Snabbt iväg, skulle precis hinna till Friskis till ett pass. Hann dock inte kolla vem som höll passet och jag var väldigt på att komma iväg...

Väl där ser jag Medel-pass med "Alejandro"! Coolt, en kille som ska hålla gympa-pass, det är inte så vanligt. Var redan ombytt så det var bara att fylla flaskan och in i salen... En sak slog mig direkt, det var en annan ålder och typ av människor där idag... Hmmmm.... varför? Det var unga, smala, söta tjejer... sminkade upp till öronen! Hallå??!! SMINKA SIG INNAN TRÄNING??? Ja ja...

Ett sus går genom salen mitt i att jag står och gräver i väskan efter en snodd... Jag vände mig och kollade vad det susades om... Det var Alejandro... Hey hey! Mr Good Looking! Tight, tränad och skitsnygg! Mörk, mörka ögon, HOT! Nu hajjade jag! Det var DÄRFÖR flickorna var där, det var DÄRFÖR dom sminkat sig så... Nu var JAG med!

Så drog vi igång... Har varit på BAS-pass innan, det har varit jobbigt men inte tokjobbigt. Jag har hängt med bra i tempot och jag har kunna ta ut mig bra! Så kom Alejandro... Första låten minns jag inte med när andra drog igång... fick jag fnissattack... Ronny och Ragges "Sommar"... det var ett låtval utöver det vanliga det! Hahahahahaha! Efter en liten stund insåg jag att det var bara jag som sjöng med... Oooops...

SHIT! Jag DÖÖÖÖR tänkte jag efter 5 minuter... sen efter 5 till så tjoade vår mörke vän : "Bra jobbat tjejjer! Nu har vi värmt upp, nu kör vi!" Vaddå KÖR? Har inte gjort annat än kört! Hallå... hjälp mig!

Jag körde... som f-n... tog i allt vad jag hade och bara körde... Alejandro log hela passet igenom, inte fasen log jag inte! Svetten sprutade... jag kämpade... och förundrades över hur han koordinerade alla rörelser så bra och använde alla muskler. Det var effektiv träning! Fick mjölksyra i varenda moment... men guuud vad bra det var. Så står vi där mitt i ett styrkemoment... sminkflickorna är inte ens röda om kinderna??? Hallå? Är jag i så j-kla dålig kondition att det bara är jag som svettas????? Nej Alejandro svettas... en annan kvinna svettas.... Blicken flackar genom salen... NUUUU! Jag fattar, dom är inte där för träningen!!! Ser nu att flickorna knappt tar ut rörelserna... det lixom bara fjuttas runt...

Jag får en liten flinattack igen precis när den tighta Alejandro kollar åt mitt håll, han flinar han med och jag tror på nåt sätt han oxå fattar... Eller så var det bara en känsla. Men det såg ut som han fattade vad jag flinade åt. eller så var det det att vi stod med fötter och händer i marken, bröstet uppåt (alltså typ som i "krabban") och juckade uppåt... Kan ju varit därför... han trodde kanske att jag flinade för att situationen var lite... mysko... Där ligger vi alla kvinns med skreven juckandes mot taken och han bara ler... KAN ju vara därför...

Så jag drog helt egna slutsatser från idag...
  • Ett medelpass är jobbigare än ett baspass.
  • Ett pass med en manlig instruktör är jobbigare än ett med en kvinnlig instruktör.
  • Ett pass med en snygg instruktör ger lägre snittålder och ett annat klientel.
  • Ett pass med en man gör att jag kämpar hårdare.
  • Jag är en mupp som kan hela Ronny och Ragges "Sommar"... utantill.
  • Jag är en mupp som tror att man går till Friskis för att träna.
  • Jag roas av att varje dag lära mig nåt nytt!

Så nu har jag ont i heeela kroppen... precis som förr när jag tränade. Hade en mycket bra tränare under den perioden för ett tag sen... han slet hårt med att motivera och putta runt mig på diverse aktiviteter (tack för att du gjorde det och stod ut med mig!). Men det var mycket roligt! Och det upplevde jag idag oxå, det där fantastiska med att vara inte bara trött och varm utan att vara totalt SLUT. Skönt trött, skönt slut! Så jag ska aldrig mer gnälla... det är KUL att träna!

Sen en liten detalj... inte så stor alls... Alejandro heter Rikard... men det var lixom inte riktigt lika kul med Rikard... och han såg ut som en Alejandro... *rycker på axlarna*

Hejrå! Nu ska jag svulla i mig en äpple/päron/vanlij-keso... GODIS!

1 kommentar:

  1. Ha, ha var har du fått din komiska och skrivande ådra ifrån tro? Hur som helst är det bra med motivation, var än den kommer ifrån. Kram

    SvaraRadera