onsdag 29 oktober 2008

Le!

Det gjorde jag när jag vaknade! Fick sovmorgon, hundarna måste ha sovit gott... (kan ju bero på att båda låg som små kanelbullar i MIN säng!). Så klockan var efter åtta och jag har sovit gott! Drog på mig kläder och gick ut på en gång. Det var sol, sol, sol! Mysigt! Skulle dock ha haft mössa... men det var så härligt!

Det enda var väl att jag höll på att drutta på arselet! Det regnade ju igår och inatt hade det frysit på. Som att knalla runt på såpa... Jympadojjor är inte ultimat på hal asfalt! Huvva...

Nu kokas det majskolvar till grabsen och jag får väl... luft och vatten tror jag. Neeeee jag tar nog resterna från igår. Dom får givetvis mer än bara majskolv förresten... en varsin billy-pizza oxå! Sen ska jag väl ut igen med hundsen. I eftermiddag/kväll ska jag hämta Totte, han ska åka med ner till Växjö. Ghibli blir kvar här hos Lotta och mamma kommer hit oxå. Ghibli och mormor får lite mystid tillsammans. Bra!

Hur gör man för att få två tio-åringar att gå ut i solen?? Vet ni vad den ena sa när han skulle ringa till en kompis??
"Jag vill hels leka med nån som bor nära en busshållsplats... och det gör bara Oskar... och hans telefon funkar inte... så jag stannar hemma" Varför då? svarade jag, du kan väl gå en liten bit? "Nej... det är så kallt..." Stackarn! Lite kallt... då vill man inte leka med kompisen så himla gärna! *fniss*

När jag var i deras ålder (ujujujuj... länge sen...) så var det TRÅKIGT att vara inne... och lajbans att vara UTE jämt! Men men... det är annorlunda med dagens barn... dataspel och massor kanaler på tv:n. Dom tycker det är tråkigt att vara inne... tråkigt att vara ute... tråkigt att göra nåt som inte kostar pengar... Tacka vet jag "Röda Vita Rosen" och "V"... Vi lekte V, ni vet ödlorna som det gick en serie om förut! Det var grejjer det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar