tisdag 5 mars 2013

Busted!

Erik är, om det är möjligt, en större gotteråtta än jag. Nu är det ju så att vi inte ska äta så mycket gotte alls. Men vissa dagar får han sug efter nåt speciellt och då köper han det. I söndags så blev han sugen på havrekakor med choklad emellan så han knallade och köpte det. Man kan ju tänka sig att han skulle komma hem med ett paket... nej då, en låda blev det.

Han mumsade lite på dem i söndags och så sa han när han ställde undan dem: "Nu får jag inte äta nåra förrän till helgen!"

Igår var jag iväg och tränade på kvällen, han var kvar hemma med Blessin. När jag kom hem så kom han och mötte mig när jag var i hallen. Han fick sig en puss och så såg jag en blodfläck på ena sidan om näsan. Konversation som följer:

Jag: "Du har en blodprick på näsan."
Han: "Har jag?"
Jag: "Ja, har du pillat på nån knors eller nåt?"
Han: "Eeeehhhh... nääää..."
Jag: "Då tror jag att det är lite choklad från dina havrekakor som letat sig upp dit."
Han: "Nääää... jag har inte ätit nån kaka!"
Jag: "Jasså? Kolla dig i spegeln så får du se."
Han piper iväg och kollar sig i spegeln.
Jag: "Du har nallat kakor!"
Han: "Nej det har inte jag... Det var Blessin!"

Ridå.

Lätt att skylla på hunden :) Totalt busted! Senare på kvällen åkte hela kartongen fram och tillsammans med ett glas mjölk var han nöjd. Jojo... räcker till helgen. Som att!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar