lördag 23 mars 2013

Märkligt

Ja just nu är det ytterst märkligt och tomt här hemma. Det är väldigt många saker som man har i sina vardagliga rutiner  när man har hund som man inte tänker på. Iallafall så är det så för mig. Jag har ett speciellt sätt att tänka, planera och använda dygnets timmar. Jag kommer på mig själv att planera in dagens promenader med Blessin, jag tänker på hur länge jag varit borta hemifrån och när posten kommer så väntar jag mig att hon ska skälla. Det sitter i ryggmärgen. Och i samma sekund man tänker på det så minns man att hon inte finns längre. Tungt.

Det är overkligt att det är så tyst hemma. Men för varje dag som går bleknar iallafall det tunga och alla fina minnen tar allt större plats. Jag får i allt det onda försöka fokusera på att vara tacksam och glad för alla fina och roliga minnen hon har bjudit på genom åren. Det finns ju filmer, bilder och blogginlägg från massor av våra fantastiska upplevelser ihop. Det kommer ta tid, men jag hoppas att allt det fina vi haft tillsammans kommer ta över efter sorgen och att det på nåt sätt lättar lite i bröstkorgen.

En sak som i allt det jobbiga kom som en glad överraskning var att jag fick min specifikationen på min slutlön denna månad. Ekonomi är ju aldrig roligt (tycker inte jag iallafall), det går ju pengar åt alla olika håll bara man blinka tycker jag. Jag har haft lite funderingar kring denna månad, det är ju alltid så där innan A-kassa drar igång och allt sånt. Och jag hade inte väntat mig att få mer än ett par tusenlappar i slutlön, trodde att det var ungefär det som jag skulle ha. Men det blev bättre än så! Så just det slipper jag fundera på denna månads ekonomi, iallafall inte mer än vanligt. Jätteskönt!

Jobbsökandet då? Jo det börjar släppa lite grann, jag har sök en del jobb i Platsbanken och sen har jag spontansökt till massa företag. Nåra har nappat och velat träffa mig, så två väntar jag på besked ifrån och en ska jag träffa nästa vecka. Det är lite segt att behöva vänta och inte få ett ja eller nej. Men så länge det inte blir nej får jag ju hålla hoppet uppe iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar