torsdag 6 september 2012

Fin dag

Både igår och idag har vädret varit över förväntan! Solen skiner och det är fint höstväder. För varmt är det inte, men ljuset är ju härligt ändå. Har Jennys hundar hemma på dagarna och vi har gått långa morgonprommisar ihop alla fyra. Dom är så glada Celma och Dora :) Fina hundarna! Viftar på sina svansar och är så pigga!

Blessin är inte riktigt sig själv än. Hon är ansträngd i benet och nu har vi bara två dagar kvar på hennes kur med Rimadyl. Jag saknar min glada, pigga lilla stump... Det är ju en del av biverkningarna på Rimadyl att dom kan bli lite illamående och låga så jag drar inte så stora växlar på det än. Men släpper inte hennes tunga sinne och haltande efter kuren så blir det en tur till veterinären. Då blir det allmän hälsokoll på min skrutt. Och givetvis kolla benet oxå.

Idag ska jag testa att göra en paj med lax i. Kan bli intressant! Har en bit över från igår, tänkte tjoffa i det i ett pajskal och slå på lite gottigt :) Kan väl bli bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar