måndag 7 september 2009

Nu har jag diskat igen!

  • Byxor på : Check
  • Diskpropp : Check
  • Ingen mat framme som hundarna kan kolla smakligheten på: Check

Men en annan sak slog mig... Varför diskar man aldrig direkt efter middagen? (jag gjorde ju det den där gången jag gick utan byxor... se hur det gick!)

För... om man väntar nåra måltider... då är ju diskbaljan full... och man får inte med sig all disk... Så då tar man fram en blå IKEA-påse... och det ser ju lagom normalt ut! "Hej här kommer jag och min SÄCK med disk." Kommer ni ihåg reklamen för diskmedel eller vad det är... Med ELIN som tar med disken i en IKEA-påse till badhuset... FIFFIGT ELIN!

Så jag kånkar den blå påsen över gården till servicehuset... och häver upp all disk... Lite genant! ÄVEN om jag bär byxor. Men då står jag och tänker:

Varför diskar jag inte på en gång? Jo.... för att då är det ju så lite disk! Så det känns onödigt! Och så där håller jag på och dryftar det fram och tillbaka. Viktiga tankar?? Jojo! Ni skulle bara veta!

Sen började Färjan 3 idag! Weeeeeeeee! Jag kan inte se 3:an här hemma... signalerna är för svaga säger BOXER. Köpte en antennförstärkare... men det hjälpte inte. "Flytta husvagnen då" säger puckot i kundtjänst på Boxer. Jaaaaaa! Klart jag kan göra det! Men då är det ju ännu längre "hem" om jag glömmer byxorna för sjutton!

Iallafall... Färjan... KUL! Jag gillar dokusåpor har jag insett! Det är nåt njutningsfullt i att se folk göra bort sig. Det gör att man är lite glad... för då är det inte bara JAG som är koko i kolan. Och man själv känner sig aningens mer normal. Rimmar kanske dåligt just det... att man är koko och inte helt onormal... men så är det ju! Beror ju på vem man jämför med!

Om jag jämför mig med nåt form av snitt tex i min nya klass... känner jag mig väldigt UDDA och onormal! Hahaha! Men om jag jämför mig med tex folk i hundvärlden... då är jag helt plötsligt väldigt NORMAL! Pinschervärlden är lite dokusåpa, det är kul! Man kan stå utanför och se på när folk gör tokiga saker och samtidigt tänka: Glöm inte byxorna för fasen!*asg*

Näää... men det är väldigt intressant och studera hundvärldens märkliga fenomen! Intressant om inte annat. Nu ska jag sova och imorgon väntar skolarbete! Och shopping... *fniss* Måste ha lite prylar till skolan.

Hej på er!

1 kommentar:

  1. Hihi! Jag vet precis vad du menar. Men livet blir lite intressantare när man ser den som en dokussåpa, det är bara bakgrundsmusik som saknas. Man får ha iPoden redo!

    SvaraRadera