onsdag 23 september 2009

Ahhhhhh! Skiträdd ju!

Idag... blev jag skiträdd! Jag satt och jobbade med en skoluppgift och var nog rätt inne i den. Helt plötsligt så hör jag: *dunk*... *knack knack knack knack knack*
Jag rycker till och sitter blick stilla... vad sjutton, det fortsätter knacka oupphörligen! Nu hör jag att det är på taket!

Så tystnar det lite... och kommer igen... ett ihärdigt knackande.

Sitter som förstenad.. vad fan är på mit tak??? Så dunkar det till igen... och ljudet av två uppsättningar knackningar! Tittar upp mot takluckan...

Hihi! Där står två skator och kollar ner i fönstret! Eller det såg ut som om dom tittade ner iallafall. Gulligt! Jag sträckte mig efter telefonen för att ta ett kort... men don knackade iväg. Det var deras fötter som gjorde knackningarna!

Tokigt!

1 kommentar: