lördag 7 mars 2009

Melodifestival och lånad hund!

Så sitter jag här då...! Melodifestival.... får sitta på ena kanten av soffan... för Zingo ligger och vräker sig... En Ridgeback på 35 kg passar mindra bra i en husvagn kan jag tycka... Mina små kanelbullar till pinschrar funkar bättre trots att dom är två.

Men trots hennes lite burdusa sätt och stora kroppshydda... så är hon väldigt rar! Lilla Pingaloo!

Jag och Johan bytlånade lite hundar... det känns som om det kan vara en bra grej att låna Z... ska ju ställa henne i Malmö... första gången med STOOOOR hund... Jag är skitnervös... Man vill ju lixom inte göra bort sig... dte är ju ett ANTAL fler RR:s än pinschrar anmälda...

Så idag har vi tränat... gått prommis... och jagat en häst. Vi var i skogen... och helt plötsligt var det en häst där... och Z satte fart som attans... Full galopp! Skällde på den stora grejjen... Tjejen som satt ovanpå var lagom förtjust... Hästen måttade och Z hann undan precis... Men jag var ju som tokig! Jagade den tokiga hunden runt runt.... Att inte jag blev sparkad är ju kanske mer ett under! Fick tag på Z:s rumpskinn... skithunden! Sen kopplade jag henne och vi gick hem...

Inatt då! Då kom hon som ett litet spöke... smygande.... NÄÄÄ! Dunk, duns.... BONK! Jag låg som ett frimärke mot väggen och fick ta spjärn.... Men där skulle hon ligga. Sen sov vi... pluttan och jag...

Nu kollar vi Melodifestival... Delar på en påse ostbågar... Det gillar hon, skruttan! Vi höll på Scotts... vi gillade han den söta sångaren... Han med leendet... Men dom åkte ut. Det vart Sara Dån Fajner som gick vidare... Du duellerar Lili och Sussie och BWO. GILLAr 80-tals-movesen! Fixar inte direkt de där mupparna i BWO... Alexander är ju en SJUK liten man!

Tror Zingo gillade Lili och Sussie... hon rapade ljudligt när dom sjöng... och vid BWO:s bidrag så somnade hon... Så jag har henne nog på min sida... Sötingen i Scotts och Lili och Sussie. Vi är ett team... Me and my Z.

Imorgon ska vi kolla in Beck-filmen... jag tror hon är med mig ang Mr Persbrandt oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar