fredag 20 mars 2009

Kissnödig!

Alltså... 10 spänn! Va?? Hur sjukt är inte det!?

Jag var ju och handlade kläder i onsdags... det gick ju finemang som ni kan läsa i mitt förra inlägg. Men det var ju det som utspelade sig INNAN som var det sjuka!

Jag kom in på Forum Nacka... var liiite kissnödig... men tänkte att det nog skulle gå ändå, man kan ju hålla sig för det mest rätt bra. Så jag vimsade in på H&M... kikade lite... hittade inte så mycket... så jag gick mest runt och fasades över att allt såg så smått ut, massa pastell och sånt...

Jag blev helt plötsligt PANIK-kissnödig. Det rann till och jag var tvungen att gå... NU!

Struttade runt i 5 minuter och letade efter en toalett... fick till slut fråga en tjej i en butik. "En trappa upp..." OK! Jag skyndade upp... såg skylten... ahhhhh.... fort... nu.... NEJ! En grind! 10 j-kla spänn! MÅSTE JAG BETALA FÖR ATT KISSA????

Fram med plånboken... en femma.... och tre enkronor! Ahhhhhhhh! Jag har åtta spänn... men får inte kissa! "Växla här" en maskin vid grinden... Men inte tusan hade jag nån sedel att trycka in i maskinen.... Så jag fick snällt stå där och vara kissnödig... FASEN!

Jag halvsprang mot utgången.... hade för mig att jag sett en bankomat innan jag gick in... där var den! "Du kan bara ta ut 500-kronors sedlar ur denna automat" Strunt samma! JAG MÅSTE PÅ TOA! Kosta vad det kosta vill! Ut med pengar... in igen.... upp till toan.... "Växlingsautomat, för in 20 eller 100 kronor." Ahhhhhhhhhh! Måste köpa nåt!

Hasade iväg till ett fik... slog en titt på vad som fanns... MER! En päron Mer vart det. Och en biskvi... Mannen bakom disen tog tid på sig... "Äter du här eller tar med?" Tar med... TAR MED! "Vill du ha en påse eller en servett till biskvin?" SKIT SAMMA! Ge mig den... nu! NU! (Jag sa inte men jag tänkte) Jag tar det gärna i en påse.... (stod nu nästan och hoppade på stället)

"Då ska jag bara hämta en påse...." NEJ nej nej! Jag tar den i en servett då! "Men jag kan hämta en påse...?" Det går så bra så ändå... utan påse... ge mig den bara... ge mig...

Så jag fick den i en liten plastburk... sån man får till sallad annars... Sen började han knappa på kassaapparaten... "68 kr tack" Ehhhh... för en Mer och en kak-jäkel som jag inte borde äta! Men visst... jag sträckte fram 500-lappen. "Har du inget mindre??" Nej... jag har inget mindre! För då skulle jag inte behövt köpa en Mer och en biskvi-kak-jäkel! (sa jag inte heller.... men ville sååååå gärna!) Nej... har inget mindre... (bet ihop käkarna...) Tog växeln och sprang till toan... Kändes nu som om jag hade urin i tårkanalerna... svettades och var alldeles stirrig. I med den satans 10-kronan... In på muggen och.... aaaahhhhhhhhhhh!

Väl ute var jag så lättad... tvättade händerna och gick mot grinden... där stod en ung kille... med en 20-lapp... som var för skrynklig för maskinen som skulle växla.. så han kunde kissa!

Jag halade fram min plåbok, gav honom mina 8 kronor.. och sa:

Har du så du klara dig?? "ehhhh... jaaa..." Ha det så skönt då!

Jag skuttade därifrån och var så nöjd! Han skulle inte få lida den stackarn! Sen efteråt... tänkte jag... "

"Ha det så skönt!" säger man så till en hormonstinn tonåring??? *fniss*

3 kommentarer:

  1. Fy tusan vad hemskt det där är och 10 kronor?! Jag tycker en 5:a är dyrt för behov man inte kan styra över själv! Morr!

    SvaraRadera
  2. Jag kan tala om att på Gävle central måste man ha en mobil, skicka ett SMS och få en kod till kodlåset. Kostnad 5:-. Bra kanske om man inte har pengar, men synskadade då??

    SvaraRadera
  3. Men shit... *fniss*... taltelefon! ´Men då avslöjar ju den synskadade koden för avskummet som lurar i kulisserna... (Dom som springer fram och sliter tag i dörren när man är klar och låser upp)

    Kramis!

    SvaraRadera