måndag 9 mars 2009

Hur gör djur?

Eller kanske snarare... Hur gör vi människor??

Imorse var det ju första dagen på 2,5 vecka som jag skulle till jobbet... Jag fixade allt igår.. väska, kläder... allt var framlagt, det var checkat och klart! Så ringde väckarklockan...

"SILENCE! I'll kill you!" Jeff Dunham's karaktär "Achmed" the dead terrorist tjatade mig ur sängen... Zingo sträckte på sig och gäspade... Sträckte ut nosen och bet mig i näsan. Hygglo! Men sen suckade hon och la sig till rätta. Inte skulle hon gå upp heller! Klockan var ju bara halv sex... hon stoppade huvudet under täcket och fnös... Klädde på mig och la upp frukost till henne... Då tog hon täcket över sig och hoppade ut sängen. MUMS med frukost! Sen att täcket (MITT täcke) hamnade i vattenskålen sket hon rätt ordentligt i.

Sen var det prommis! Det slog mig... det var ljust! Fasen så skönt att kunna gå prommis med dogsen på morgonen och det är ljust! Zingo struttade runt och såg lite stel ut... Så fick hon se ett rådjur... HOPPETISKUTT så låg matte i diket! Jag blev först arg...sen insåg jag att det inte var hennes fel... Hon tror ju att hon är en pinscher... Stackaren! Största pinschern i världen, med korrekt ridge och allt! Och så såg hon att matte låg med benen i vädret i diket... WEEEEEE! Vilken fest!

Säger bara: Försök resa dig upp i ett dike där det är 40 cm snöslask... men en RR-bus-flicka över dig! Så det tog lite tid... och ju mer jag skällde... detso gladade vart hunden! Tokfan...

Sen bar det av till jobbet... dusch och arbetskläder... Dagen har varit låååång... trött och lite trist! Men imorgon väntar utvecklingssamtal, kan ju bli intressant i dessa tider!

Ni som undrar om Z:s intresse för MR Persbrandt... Jo för tusan! Hon suckade när jag slog på tv:n... la sig på sidan och kisade lite... Sen somnade hon... rullade över på rygg och snarkade... Så jag tror nog den lilla skiten gillade Persbrandt... hon blev så till sig så hon tuppade av! *fniss*

Dags att avsluta för dagen... det bär av till SKK:s garage i Rissne... ska träna med Z. Eller kanske bara miljöträna... vi får se. Det kan vara så att jag över-tränade med henne i helgen... så hon har träningvärk... Hon går lite konstigt, som om hon är lite stel... vi får väl se!

1 kommentar:

  1. Leif och jag träffade en RR-hane idag. Den skulle jag definitivt inte vilja ha över mig i något dike :)

    SvaraRadera