onsdag 7 augusti 2013

En omgång till i förrådet

Jag har länge funderat på hur jag ska göra med mitt förråd. Det var ju tanken att jag skulle ha det tillfälligt och sen flytta in i en egen lägenhet. Nu blev det inte så :) Jag får bo kvar hos Erik och här har vi ju egentligen allt vi behöver i ett hem. Jag har inte mina egna saker, men det stör mig inte. Så det här med att lägga ut dryga tusenlappen varje månad på att förvara en massa saker som blir dubletter när vi flyttar ihop kändes onödigt.

Jag rensade ju väldigt ordentligt när jag packade, men nu blev det en sväng till. Tänk att en massa mer saker fick kicken!

Så nu har jag sålt, gett bort och kastat ännu mer saker. Det återstår bara sånt nu som har ett värde för mig. Från börjar fyllde jag mitt förråd ganska bra. Nu är det fyllt till en tredjedel bara. Så om vi får in allt i Eriks förråd i källaren så ska jag säga upp mitt förråd. Annars byter jag till ett mindre förråd.

Det fanns en del saker som jag fick lite ångest av att ge bort. Även om det egentligen inte betyder så mycket, men det var konstigt att bara åka iväg med det. Och så var det alla hundsaker. Hade ca två lådor med grejer. En del var värt att sälja, annat inte. Kändes jobbigt att plocka bland sakerna... men samtidigt så är det ju just saker som legat länge. Ja inte de sakerna jag hade till Blessin, men det fanns mycket mer. Så lite är sålt och lite lgger kvar i en låda. Den lådan ska sen skänkas till nån som har nytta av det tänkte jag.

Om det kommer in en ny hund skaffar jag nytt, känns faktiskt bäst så. Det är ganska mycket känslor kvar kring sakerna och jag tror det är nyttigt att släppa taget om det.

Färdigrensat och fixat, känns befriande och bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar