måndag 12 augusti 2013

Slut, glad och mätt :)

Idag var det upp tidigt och iväg till mitt nya jobb. Jag sov så där oroligt som man bara gör när man vet att man har en tid att passa och är lite uppe i varv. Sov väldigt lätt och vaknade säkert en miljon gånger ;)

Men första dagen på jobbet var kanon! Varmt mottagande och bara glada välkomnanden. Fick arbetsplats och telefonen kopplas in imorgon. Min dator är på gång och min rumskompis är toppen. Det råkar vara vår tränare från gymmet, Hasse. Han håller i box och GRIT som jag och Erik går på. Kul och trevligt!

En väldigt trevlig sak med dagen var att jag inte får en projektanställning som vi kommit överens om utan en fast tjänst! Heja! Det var kul! Det kom lite oväntat men väldigt välkommet. Det är ju kul att dom ändå tror så pass på mig och min plats hos dem att dom kör på det redan från början. Roligt!

Och det känns extra roligt för att jag faktiskt helt och hållet på egen hand har jobbat mig till detta. Jag känner mig väldigt nöjd med det och är glad för att det betalade sig att vara lite envis. Envis i att få komma och presentera mig, det var dit jag ville komma. Det betalade sig. Känns utomordentligt bra.

Nu är jag trött i huvudet av allt nytt och värre kommer det nog bli under veckan. Men vad gör det om hundra år?

När jag var på väg hem messade Erik att jag hade ett paket att hämta. Tog det på vägen hem, det var mins kor som jag beställde från England! Snacka om snabb leverans! Beställde dem i torsdags kväll och idag kom dom. NAJS.

Kvällen spenderades på Gundmunds källare med Erik, vi åt gott och mös med dagens trevliga nyhet. Det blev en måndagsmiddag som inte gick av för hackor: renrostbiff med murkelsås för mig, Erik til oxfiléplanka. Efterrätt så klart: chokladtryffel med hallonsås och Erik tog vaniljglass med hjortron. MUMMA!

Nu är jag slut som artist, men måste nog ta tag i att fixa matlåda tills imorgon... Sen blir det nattis för Kattis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar