måndag 24 augusti 2009

Första dagen i skolan avklarad!

Jahopp... så var det första steget i "nya livet" taget! Känns bra... och lite överväldigande... och lite fnissigt... Jag är ju den jag är och jag kan ju sällan gömma det allför mycket. Inte så social... men ändå rätt framåt om jag måste!

Vi började med traditionellt upprop... för första gången så var jag inte först eller andra namn att bli uppropat (heter det så??). Och det kliade såååååå att säga nåt tokigt när magister Lennart sa mitt namn... Men jag höll mig!

Sen pratades det om en massa praktiskt och så... som vanligt. Efter det kom Lillemor... jag blev lite rädd för Lillemor, hon var så mycket "lärarinna" och man kände lite "JA FRÖKEN!" och det var nästan så jag stälde mig upp och pratade bredvid bänken... Ni vet som dom gjorde "förr".

Givetvis hann vi med ett grupparbete... Jag hamnade i grupp 6... hahahaha! GISSA om jag vill kommentera det. Men ICKE, jag höll mig! I min grupp hamnade Fia (som egentligen heter Ann-Sofie, men inte lyssnar alls då man säger det), Björn (en 19 årig längdhoppare), Mankan (Magnus är hans namn, men det säger BARA hans mamma så här får man passa sig...) och sist men inte minst Daniella (kallas Dani).

Vi hade som nyckelord "Student i Nyköping". Vi gjorde en lite halvdan undersökning av ämnet och sen åt vi lunch. En thai-resturang förärade vårt besök... Gott! (Och nej.... som student kan man inte äta thai-mat... inte "ute"-mat överhuvudtaget... JAG VET... men vi visste ju inte hur det skulle bli med mat... så det blev ute). Efter lunchen gjorde vi klart vår efterforskning... ritade en karta på OVERHEAD... och satte oss längst bak i klassrummet.

Gruppsex skulle givetvis vänta till sist... men det gör ju att man sitter lite och hoppar... men det gick bra. Vi hade 10 minuter till vårt förfogande... men utnyttjade kanske 6... och det vart lite kul att vi var de enda som hade OH-bild... Mankan och jag är äldst i klassen... så det vart ju lagom att dra paraleller att "På 80-talet minsann... då hade man OH"

Ingen ställde fråga efter så jag antar att vi fick med det viktigaste... Jag fick återigen prata inför en klass... visserligen min egen... men GUD vad jag har saknat det! Galen?? Joooo.... men den tiden jag hade som "lärare" på säkerhetsutbildningen i Gävle var en otroligt bra tid i mitt liv. Och jag tyckte att det var otroligt roligt att undervisa...

Avslutning på dagen blev rörig för en 33-årig kvinnas stackars hjärna... Det var högt tempo och ungdomarna (som har haft sommarlov... men satt i skolbänken de flesta i våras...) kastade ur sig idéer och grejjer hela tiden... Hihihi! Jag suddade... och skrev... och suddade... och skrev... Till slut lyssnade jag bara och försökte få lite koll på livet.

Det var diskussioner om mål, våra mål med utbildningen... vi ska formulera ner dem på papper... och givetvis är det regler för hur dessa mål skrivs... Och det var hör dom tappade mig lite... Som en liten kyckling bland en massa tuppar... Man bara irrar runt och försöker låta bli att bli tramapd på.

Med det reder sig! Väl hemma i min vagn lagade jag mat och åt. Sen tag jag tag i en massa saker man måste göra... diska, tömma tanken, fylla vatten, tömma spillvattendunken och fixa matlådor. Nu ligger jag på sofflocket och kollar tv. Funderar på en kvällsprommis... men jag vet inte. Kanske ska jag bara ta det piano idag... och sen lägga mig tidigt...

Det är ju trots allt en ny dag imorgon... *gäsp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar