fredag 24 april 2009

Vår! Och jag är inte allergisk... hmmm

Jag brukar vara väldigt allergisk nu vid den här tiden... men i år är jag inte det! Hur kommer detta sig?

Jag fixar allt som oftast att bara ta de receptfria medlen från apoteket... men för två år sen var jag tvungen att fixa starkare doningar... I år... har jag varit sjuk en gång... tog medicin då... och nu... inget!

Märkligt... eller så har kroppen ställt om sig på nåt vis... alltså...man blir ju inte yngre... *hhhrrrm*

Paraleller:
Jag var väldigt lockig i håret när jag var i puberteten... korkskruvar. Nu rakt. Hormoner säger dom som vet.

Jag tålde solen extremt bra när jag var liten och blev alltid brun som en pepparkaka... efter att jag kom i puberteten har jag börjat få solexem... Det har fortsatt efter puberteten men har avtagit med åren... Hormoner?

Jag grät aldrig till sorgliga filmer när jag var yngre... det gör jag nu... Hormoner?

Jag blev sällan arg eller irriterad när jag var yngre... kan bli ordentligt arg och irriterad numera... Här handlar det kanske inte så mycket om hormoner... mest att jag vågar säga ifrån och vågar visa att jag tycker nåt är fel. Jag har mognat in i det...

Jag var väldigt introvert när jag var yngre... har lärt mig att våga vara social. Inte alltid tycker jag att det är roligt... men ibland måste man ju. Hormoner?? Jaa... säkert. Jag har mognat...

Så nu till min fundering...: Allergin... är jag mindre allergisk... för att jag börjar förändra mina hormoner igen... och om det är så... betyder ju det inte att jag mognar i den bemärkelsen som är positiv... JAG HÅLLER PÅ ATT BLI ÖVERMOGEN!!!!

Det är inte roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar