onsdag 22 april 2009

Jooo... jag tänkte på en sak...

Plastpåsar. Alla affärer har ju plastpåsar. Och papperspåsar. Alla affärer har ju papperspåsar... Mmmm... och man samlar dem under diskbänken... eller i städskåpet... eller nån annanstans... Jag har mina under diskbänken... sak samma.

Pant. Alla petflaskor... dom lägger man ju i en papperspåse... oftast. Ibland lägger man dem på ett bra ställe och stoppar dem i påsen när det är dags för att ta dem till affären för att panta...

Nu till min grej... Jag är ju inte sån att jag går bara till en affär och handlar... jag går dit jag tycker att jag vill... just den dagen. Ica, Coop, Sabis, Vi, Lidl (det finns IBLAND saker som jag vill ha därifrån... men inte ofta... tycker egentligen inte om den affären... bla för deras dåliga påsar!) eller vilken affär som helst... spelar mindre roll...

Iallafall *ler*.... Jag har en grej... om jag ska åka och panta pet-flaskor... så kollar jag på påsen vilken affär som påsen kommer från... så åker jag dit. (De små papperspåsarna är ju bäst för pet-flaskor. Dom passar perfekt! Flaskorna kan ligga bredvid varandra och symmetrin är som gjord för mig!) Om jag har en Ica-påse åker jag till Ica och handlar... står det Coop på påsen... åker jag dit... Knäppt va! Jag lixom skäms om jag har en påse som kommer från en annan kedja... Helknäppt!

Och OM jag skulle vara tvungen att åka till en viss affär nån gång... och har en annans kedjas logga på påsen till panten... Så springer jag in och skyndar jag mig att slänga in flaskorna i pant-maskinen! Sen knycklar jag ihop påsen och pular ner i sopen. Jag brukar annars ha med mig påsen in i affären och på så sätt slippa betala för en ny påse... (vilket i sig är rätt knäppt egentligen... för dom 3 kr som en påse kostar... kan jag tjäna in på att köpa nåt lite extra billigt... typ ta röd paprika om den är billigare än den gula... jag är JÄTTEDÅLIG på att välja bra i affären... jag tar det jag vill ha bara. Cathrine och Mamma är överens där... jag måste skärpa mig!)

Men nu är det ju så att jag har JÄTTESVÅRT för att ta en Ica-påse med mig in på en Coop-butik. Heldumt! Och om jag gör det... så lägger jag den längst ner i vagnen eller korgen och sen gömmer jag den i kassan... viker ihop den så det inte syns vilken påse jag ha med mig...

Idag hade jag en Lidl-påse med mig till Ica... Satt i bilen en stund... för att det skulle bli lugnt i entren... sen kilade jag in när ingen gick in eller ut.... och smet in i pant-hörnan. Efter att jag pantat klart... tryckte jag ihop påsen och pulade ner den i sopen! Kollade att ingen sett mig och gick in med mitt pant-kvitto i handen, glad i hågen... *fniss*

Jaaa.... jag skrattar ju självklart åt mig själv! Och det ÄR knäppt! Jag veeeet... men lite kul ska man ju få ha!

2 kommentarer:

  1. Haha, du e ju för rolig du :p

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, det är inte lätt att vara Kattis! Du är lika knasig (och rolig) som vanligt!

    SvaraRadera