söndag 12 april 2009

Söndag, rapporten som utlovats!

Japp... en dryg vecka med hektiska dagar. Roligt, jobbigt och intressant... allt i en enda röra! *ler*

Började ju med att jag hjälpte Johan att flytta förra fredagen, sen blev det ännu en dag på lördagen, med hjälp. Nu med att passa Zingo och Cathrines hundar... Sen på söndagen hjälpte jag Johan att tömma flyttbilen igen, lämna den och sen åkte jag hem till Strömma för valp-besök. Sen tillbaka till Johan för att hjälpa honom på måndagen igen... åka med upp till huset och köra hem husbilen till hans nya lya... På vägen hem vart det MÅNGA stopp... han hade en del ärenden... och jag fick snällt vänta. Sen när jag kom hem på måndagen så var jag väldigt trött.

Tisdagen spenderades till att tvätta mina kläder uppe i huset och att göra i ordning i Taras valprum. Hon skulle få ny matta i valphagen och det skulle donas lite. Eftermiddagen åkte jag iväg en sväng och handlade lite... gick på banken och fixade lite praktiska saker. Kvällen blev seg...

Sen onsdagen var det städning i husvagnen, det skulle plockas och vikas tvätt... städas och donas. Ville ju ha fint!

Så kom då det lite spännande och mycket roliga momentet under denna vecka! Jag ska dra det lite kort... Nätdejting! Hahahahahaha! Inte så illa som det låter... eller illa kanske det inte låter men lite... jag vet inte... Strunt samma! Hur som helst, jag och den här killen har pratat på nätet, i telefon och på skype... så jag visste att vi skulle komma bra överens även om vi träffades. Vi bestämde att han skulle komma upp och hälsa på ons-lördag. Så så blev det!

Vi hade bokat Jeff Dunham på onsdagen, det var i Kista på nya mässan där. VÄLDIGT roligt! Jag kan tycka att en mässhall inte är anpassad för ett arrangemang i det här slaget... men innehållet i showen var väldigt bra! Jeff hade anpassat sin show efter Sverige och tog upp saker som vi kan realtera till. Väldigt bra! Och även en del gamla godingar bjöds det på! Det var en riktigt bra show och jag hade ett trevligt sällskap dessutom ;o)

Onsdagen avslutades med skratt och prat tillsammans. Det var inget otäckt eller konstigt alls... väldigt trevligt hade vi!

Torsdagen var regnig... synd! Vi hade lite planer på en långis runt Djurgårn... men det blev besök på Cosmonova istället. Jag har aldrig varit där... så det var kul! Han hade varit där förut, ett antal gånger, trots att han inte är från stan... märkligt det där! Jag får nog turista i min egen stad lite känner jag!

Efter Cosmonova var det dags för nästa aktivitet... FÄRJAN! Vi skulle åka Cinderella... och alla som läst lite här på bloggen har ju kanske lagt märke till att jag roas av det program som dom spelar in på Cinderella? Om inte... så är det så! Jag tycker det är roligt med hur dom gör bort sig och allt det där... Förnedrings-tv på hög nivå! *fniss*

Inför vår resa hade jag kollat så vi skulle slippa just tv-inspelning. Väl på båten så välkomnade Håkan oss... eller han stod där och bjöd på drinkar iallafall. God buffé och sen var det ner i hytten och svida om till dansgolvet! Klackarna i taket! Och nånstans mitt i allt det där så såg vi att det faktiskt var inspeling... SHIT! Bara att hålla sig i skinnet och hålla sig undan...!

Vi dansade och hade en väldigt trevlig kväll på båten. Liiiiiite drinkar oxå... men mest dans! Jag skrålade som aldrig förr till Date´s 80-tals dängor. Gammal börjar man bli... när 80-tal är nostalgi!

En rolig lek på såna här kryssningar är att ägna sig åt att gissa vem som får doppa... Det fanns många KLARA favoriter här! Där man kunde säga att han, han får helt klart doppa! Sen fanns det ett par diffusa... mixade signaler från den kvinnliga parten och sen ett antal som absolut inte skulle få doppa... roligt att man kan se så tydligt!

Väl inne på natten mellan torsdag och fredag somnade vi belåtna med äventyret, lyckades sova länge och gick upp vid 10 nånting tror jag. Duscha och in i dimman igen! Nääää.... det var mest en sväng i tax-freen och sen dags för mat igen. En sväng på däck med solen som strålade över oss var jätteskönt! Våren har verkligen kommit nu och det är väldigt skönt!

När vi gick iland var vi trötta och inte sugna på varken promenad i solen eller nåt annat... så vi åkte hem till Strömma. Fixade lite sallad och la oss på varsin soffa och kollade tv... Tidigt i säng för det var utställning på lördagen.

På lördagens morgon vaknade vi av väckarklockan... TRÖTTA! Men det var bara att pallra sig upp och göra sig iordning. Jag skulle på utställning och min vän skulle tillbaka hem till sig. En lång bussresa hade han framför sig och vi körde honom in till stan. En varm kram fick avsluta ett par väldigt trevliga dagar. Jag hoppas vi ses igen, det är en person med många egenskaper som jag tycker om... En nyfunnen vän och en sjukt rolig sådan oxå. Vi hade mycket gemensamt och hade väldigt lätt att umgås. Han var en bra kille, lätt att ha att göra med och klart en person jag vill ha kvar i mitt liv.

Ni som nu undrar: "Men hallå! Hur blev det rå? Va fan... berätta mer!" Ni kan fortsätta undra... för jag har inget mer att berätta, inte så här... på min blogg. Ni får hålla er till tåls... Snaskiga detaljer kostar extra!!! Hahahahahaha.... na na na naaaa naaa...

Sen var det utställning då... åkte helt utan egen hund till mässan... sköööönt! Skulle ställa Lottas Totte och sen Whilda. Whilda är ju min fodertik som bor hos Caroline i Vallentuna.... så hon är lite min... men mest Carolines! Totte är ju inte min alls... på nåt sätt... men jag kniper åt mig äran med honom när det går bra för honom i ringen! *ler* Jag har fått äran att visa Totte på ett antal utställningar under förra året och nu i år. Det är alltid lika skoj, för han är vääääldigt lättställd! Och väldigt snygg oxå!

Jag tog hem hela kalaset med Totte! Han blev BIR, fick Cacib och dessutom sitt sista cert... så Totte kan nu stoltsera med en Championat-titel och en hög najsa rosetter. Lotta fick även en väldigt fin ljusstake som pris för Tottes bravader så jag tror att hon var nöjd!

Mirka sa innan att man ska ta championat med hunden på rätt sätt... med ett Bir eller Bim som komplement... och det fixade ju Totte galant! Tack Mirka, du sa det nog så han hörde!

Whilda drog till med att vinna sin klass och sen bli 2:a bästa tik efter Deema som är champion och väldigt vacker...

Men.... men.... när jag fattade att det faktiskt var så att Whilda, som precis fyllt 2 år, faktiskt tagit sitt sista cert hon med... så blev jag nästan tårögd! Whilda pluttan, hade tagit sitt Championat på första försöket! Shit vad kul! Kul för mig, kul för Caroline och kul för Rivendells!

Så jag kunde som sagt inte vara mer än nöjd med hela veckan från onsdag och framåt!

Lördagskvällen blev rätt avslagen... inga hundar... ingen dejt... ingen.... Sov tidigt!

Upp igen idag och iväg till mässan för att ställa Zingo. Lite trött kan man säga... men det var ok! Zingo var väldigt spejsad... vi har inte tränat nåt sen Malmö-utställningen och hon hade bara varit på koppelprommis på morgonen. *puh* Hon sprallade runt och var glad, vilket förstås är enklare att hantera än en avslagen och lite trött hund... Vi placerade oss som 4:a i juniorklassen och det var väldigt roligt! Visst tusan är jag bortskämd med placeringar och ck:n och allt med mina hundar... men att ta en fjärde plats med Z i så otroligt stor konkurrens... är faktiskt vääääldigt roligt!

Vi packade ihop efter det och drog iväg... en kort pratstund med Jenny som har Vimla och Carlos husse och matte (förlåt! Minns inte era namn ju.... shit vad pinsamt!) först, sen vart det ut i solen.

Nu är jag hemma igen och är väldigt trött... Ska vila lite och sen ta en prommis i vårvärmen... Lyssna på ljudbok och ha hundarna i hundförarbältet... det blir lajbans det!

3 kommentarer:

  1. Grattis vännen till din nyfunna vän o allt annat bra med utställningar å sånt. toppen toppen.
    den där leken har jag oxå lekt på båten. undra bara om nån har lek den med mig utan att jag vet om det?! hmm.
    sköt om er i vår solen kram

    SvaraRadera
  2. Halloj! Härligt att läsa om din date =) Ni verkar ha haft mycket mysigt. Grattis till de fina utst. resultat på både lör & sön. Att bli placerad i konkuransen är en stor vinst i dagens RR ring =) Snyggt jobbat!! Ha det toppen! Kram

    SvaraRadera