söndag 19 april 2009

No nattsudding idag...

Jag är trött... för... jag har nattsuddat nåra nätter nu... Datorn i sängen... House-avsnitt... jaaaaa... jag blir fast! Det är som ett gift! Jag har säsong 1 och 2... har klarat av 1:an.... nu tar jag avsnitt för avsnitt på 2:an... det finns en 3:a... men den var lite för dyr... så jag köpte Grey´s Anatomy... säsong 1-4 istället... för det blev ju billigare... NOT! *fniss*

Satt och skrev idag... ibland gör jag ju det... vet inte om jag vågar lägga ut det här dock... kanske. Jag skriver texter ibland, när andan faller på... ibland när det hänt nåt och ibland när det inte hänt nåt. Men så är det ju... en del skriver dagbok... jag skriver texter... inte dikter, det låter så avancerat... men texter.

Jag vill
~*~
Stegen är det enda jag hör...
Vinden det enda jag känner...
Stigen framför mig är det enda jag ser...
Doften... det sinnet förnimmar skog, vatten...
*
Tystnad... stannar upp...
Vinden avtar...
Lyfter blicken mot solen... blundar
Doften... den är densamma...
*
Ett leende...
Ett andetag...
Ljuset...
Doften...
*
Visst måste det finnas en mening?
Att jag står tyst och blundar...
Andetagen är djupa...
Leendet ligger kvar på mina läppar...
*
Meningen... det finns en mening...
Så klart att det finns en mening...
Inte alltid så tydligt...
Men det finns...
*
Jag vill le tillsammans
Jag vill andas tillsammans
Jag vill känna doften tillsammans
Jag vill blunda mot solen tillsammans
*
Det finns en mening...
Jag vill se det tydligt...
Jag vill känna doften...
Jag vill uppleva...
*
Går vidare...
Andas vidare...
Kisar mot solen...
Drar in dofterna...
~*~
Nu ska jag sova... kanske raderar imorgon... *rodnar* Kraam och god natt!

4 kommentarer:

  1. Svårt att radera känslor, inte nödvändigt heller.
    Kram Mamsen

    SvaraRadera
  2. Det var lätt att följa med på den stigen =)

    SvaraRadera
  3. Härlig text =) Jag började genast att blunda och leva mig in i den. Drog några extra djupa andetag. Härligt Kattis. Sýns vi i Västerås? Kram

    SvaraRadera
  4. Tack! Vad gulliga ni är!

    Mamma: Funderade på att radera texten så ingen hann läsa... men nu känns det ok att den får vara kvar!

    Lena: Kul att du kunde leva dig in!

    Johanna: Tack! Kul att du tyckte om den... *rodnar* Japp, vi ska till Västerås... om inte det är så att Z börjar löpa... för så struntar vi i det.

    SvaraRadera