torsdag 2 april 2009

Tokigt!

Ibland blir det tokigt!

Jag måste berätta... tokigt!

Just idag är jag hos Johan, han ska flytta imorgon och jag ska plocka ihop det sista av mina prylar. Vi hämtade en lastbil på vägen som vi ska köra grejjer med imorgon och framme här hos Johan så skulle vi parkera lite fiffigt. Jag var ute och vinkade åt honom när han backade... eller alltså, inte vinkade som i "hej hej" utan såg till att han inte backade in i björken som står bredvid infarten... Sen skulle jag parkera hans bil, som stod på vägen... Jag pratade i min telefon... med Cathrine. Och så hoppade jag in i bilen, började backa och trixa mned bilen, pratade vidare och helt plötsligt försvann Cathrine... Ja ja tänkte jag... det bröts väl då. Tänkte kolla på mobilen och se om hon var kvar..... den låg inte i fickan! Vart är den???

Sladden till handsfreen dinglade glatt från örat och neråt... drog lite i den... Satt fast i dörren! Hmmmm.... varför sitter sladden i dörren... och betyder det att telefonen är på utsidan??? Hoppsan! Och eftersom bilen rullade borde det betyda att telefonen dinglar i sladden där ute! Hahahahaha! Stannade och öppnade dörren... snurrade upp sladden i handen... Ingen telefon! Ehhhh?

Tittade lite runt om bilen... Där! Där var den.... på gruset! Lite smutsig på baksidan... Hmmmm... hade jag kört över den??? Jajje men! Det hade jag! Hahahahaha! Fortfarande med handsfreen i örat stoppade jag i sladden... Ingen Cathrine... Oj oj! Skärmen såg ut som ett spindelnät! Hihihihi... tokigt! Jag hade kört över telefonen och skärmen var spräckt! Men den lös och pep när jag tryckte på knapparna!

Provade att ringa med den, det funkade... men jag vet ju inte vem som ringer! Och jag kan ju inte läsa sms eller skriva sms...! Eller skriva kanske jag kan.... men det blir nog mest rappakalja! *fniss*

Ids inte ens bli arg! För nu får jag använda min gamla Nokia... som jag gillar mycket mer! *klappar händerna* Jag fick denna (som jag nu kört över) i julas... och jag var rätt nöjd med den... Men inte helt! Det som gjorde att jag fortsatte använda den var att jag kunde maila från den. Och skicka med bilder i mailen. I den gamla funkade det inte att skicka med bilder... Så... det blev att jag använde den nya, funkade ju så bra att ta en bild... blogga och sen skicka bara.

Men nu får jag använda min blåa fina viktelefon! Bra va?

Sen att jag faktiskt gjort det som försäljarna säger: "Du vill inte ha en extra försäkring? Om du tappar den i sjön eller kör över den med bilen?" Det... det är ju en petitess...! Jag orkar inte ens bli lite upprörd! *ler*

1 kommentar:

  1. Attans! inte så kul.
    Kanske vi skulle kolla nya mobiltelefoner ihop? ;)

    SvaraRadera