torsdag 2 april 2009

Ufo!

Ska sova... Och det kommer ufon! Det blinkar i mitt takfönster! Aaaahhh..! Blundar hårt och hoppas på att det ska försvinna... Bort! Ur vägen! Låt mig va! Tittar igen... Svart. Nu kom det igen! Vad vill ni mig, vik hädan...! Drar täcket över huvudet... Hjärtat slår hårt... Ni som inte vet, jag är mörkrädd...! Så allt som händer när det är mörkt och sent... Är alltid lite otäckt. Jag vet, jag är 33 år... Men va fasen, har man inte egna barn kan man väl iallafall få vara lite rädd själv! Tittade fram under täcket... Va fan, åk nån annanstans och blinka! Tar sats... Måste stänga takfönstrets gardin... Av med täcket... Smyger som en hamster över golvet... Drar igen luckan snabbt! I samma sekund blinkar det i köksfönstret! Neeej! Det fönstret stänger jag sällan mer än själva fönstret, aldrig gardinen. Då... När jag sträcker mig för att stänga det så ses jag... Det nya headsetet till telefonen! Blå lampa som indikator... Den blinkar för att den är på! Inga ufon... Som tur är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar