tisdag 10 februari 2009

Lite uppdateringar...

Nu har livet återvänt! Jag är "back in business"!

Cathrine kom hem i söndags och vi levererade all vapsarna. Eller fem av sju iallafall. Cathrine var och är lite sliten stackarn... det är inte lätt att komma hem och vända dygnet igen.

Sista veckan med valparna var jag sjuk dessutom... ont i halsen och feber... INTE roligt! Och valparna... som GREMLINS hela högen! Ni vet den där lilla söte mojängen som var med i en film med samma namn... om det fick vatten på sig så ploppade det ut små-gremlinsar ur ryggen på den... och om man tände lyset så vrålade den "bright light!" Kommer ni ihåg??

SÅNA var dom... Såg så söta ut och sov såååå sött... sen gick man förbi rummet så kom dom som hökar och vrålade vid hagen...! Och gav man dom mat... kom igen! Då vaknade vampyrerna i dem... och pirayorna... PASSA HÄLSENAN säger jag bara! Valpar är söta, JA, men inte alltid! Och huuuuuur mycket bajs kan det komma ur så små kroppar...?

Jag vet, jag är uppfödare... jag borde veta... och det är klart, att jag vet att dom bajsar! Och att dom gör det ofta och mycket! Men det är ändå rätt facinerande att det kan komma sååååå mycket ur en sån liiiiten.

Och vilket röj! Full fart varje vaken minut... Det var som autobahn i hallen... TUT TUT, här kommer jag! Jag fick ibland sätta mig i fotöljen och dra upp benen. Tänkte då på filmen "Den onda dockan" HUVVA! Den lilla dockan blev elak... coh låg under sängen med en stilett... skar av hälsenan på en när man skulle sova. Tänk er! HUVVA HUVVA!

Så när jag ska sova så tar jag sats och tar ett långt steg till sängen... FORT upp med fötterna! Men i husvagnen är det bra! Jag har ju en sockel under och det är som en låda under sängen. Man lyfter upp sängen och kan gömma guld där i. Eller extra-täcken oxå om man vill och inte har nåt guld.

Men tillbaka till mina Gremlins. Dom vaknar ju upp hur sin koma när dom får mat och sen är det som om jag lagt speed i maten... Weeeee! Men oj vad rara... man tar upp dem i famnen och dom pussar med sina valptungor och gosar... mina pluttar! Sen kommer en Gremlins-attack... och dom nyper till i näsan...! AAAAAJ! Vassa tänder...!

Galna! Men dom är mina plutts... mina I-kulls Gremlinsar!

Märks det att jag har tråkigt?? Inte så mycket att göra på jobbet... sååå... Blogga! Det kan jag göra! Så nu får ni stå ut med mina ord... nananaaaaa nanana!

Idag ska jag hem till systern, den stora (som inte är stor utan liten, snygg som attans!) och fira födelsedag. Jag firade ju inte så mycket på mid födelsedag den 27:e och mamma var bortrest till soliga Australien. Så idag blir det fira av! Vi skulle gå ut egentligen... eller vi hade pratat om det. Men nu fick jag order om att infinna mig i Tyresö efter jobbet. Så det är bara att stå i givakt och infinna mig.
Blir det tårta kanske...?? Jooo... eller nåt annat mums... och mat så klart! Iiiiiiiiii! Jag slipper laga själv! Bara det är ju fest!

Åhhhhhhhhhhh! Jag ska gå på Jeff Dunham i april... Så glad! Det ska blir skojjigt!

1 kommentar:

  1. =) Tack för komplimangen! Du är ju bara så himla go!

    Kram från storasystern

    SvaraRadera