söndag 22 februari 2009

Knarkar-Kattis och Ballong-Blessin

I natt fick jag en fnissattack... jag var uppe för typ 5:e gången och snöt mig och hostade upp slem (för mycket detaljer?? Ni vet ju hur jag är...). Efter andra näsduken så skulle jag smörja min röda näsa... Helosan på! Och råkade se mig i spegeln... *skratt* Jag var alldeles vit om nosen! Såg ut som ett vrak! Blek, rufsig i håret, röd om näsan och nu även med en fin vit ring runt snoken! Hahahahaha!

Stod där och tittade en stund... såg verkligen ut som nåt från Se och Hör´s framsida! "Kattis avslöjas med kokain runt näsan... Nära kolaps!" Skrattade en skvätt och hoppsade i säng...

Sen idag då... Hade messor av disk... så jag packade ihop det och tog med Tara upp till huset. Lämnade Blessin och Ghibli i husvagnen. Det var bara en halvtimme...

När jag kom tillbaka till husvagnen var hundarna så glada! Som vanligt visserligen.... Men lite extra glada... Kom på i samma ögonblick: HUNDMAT-PÅSEN! Den som stod vid fotändan på sängen... F-N! Jo visst... Blessin var som en ballong och jag vill inte veta hur mycket hon hunnit få i sig.... Men hon sväller inte längre iallafall... Men hon har svårt att rulla ihop sig som hon brukar. Magen HÄNGER...

Ghibli var lika glad han! Han var inte riktigt lika rund... men visst hade han ätit av maten! Sen hade BÅDA två mage att vilja ha middag när Tara fick!

Nu ligger dom som jästa degar i soffan... nästan värre än högdräktiga Tara!

1 kommentar:

  1. Blessin kanske är lite avis på Taras puppymage och ville ta en genväg till hängbuk?

    SvaraRadera