lördag 2 februari 2013

Framme!

Nu är jag på plats i Jönköping. Eller jag landade i måndags egentligen. Men jag har lixom inte riktigt kommit igång med vardagen än. Sen har jag insett att det är dåligt med bloggandet just nu. Väldigt dåligt. Funderar på att utmana mig själv att under februari blogga en gång om dagen. Tror ni jag fixar det? Tveksamt... men kanske. Jag börjar idag iallafall.

Fast nu kom jag på att det var ju den första igår! Så då måste jag blogga två gången idag alltså? Ja ni ser... det gick ju så där redan från början. Aja, vi får ta det som det kommer alltså.

I söndags kom Erik och hämtade mig i Borlänge. Jag hade gått hela dagen och bara plockat ihop "det sista". Hur kommer det sig att "det sista" alltid är MYCKET mer än vad man tror? Galet! Men det gick bra att tömma lägenheten iallafall. Bästaste Jenny hjälpte till oxå. Och Eriks mamma som kom förbi en sväng. Det fick plats med allt i lastbilen iallafall, det var tur. När det var dags att säga hej då till Jenny blev det väldigt jobbit! Det kändes ordentligt att lämna henne faktiskt. Vi har blivit så tajta under de senaste åren så det kändes faktiskt väldigt trist att åka från henne. Klart det är en spännande grej oxå att flytta till den man älskar, så klart... Men det blev inte alls trevligt att behöva ta avsked från Jenny. Vi måste fortsätta prata och umgås i telefon, och träffas så ofta vi kan!

Iallafall... sen åkte vi till Ludvika till Eriks pappa. Där tände vi en brasa och mös en stund innan läggdags. Det var fantastiskt skönt att träffa Erik igen efter tre veckors frånvaro från varann. Det var på samma gång lite pirrigt, för denna gång var det ju mer definitivt. Och hela känslan med att jag inte har nytt jobb eller bostad är ju helt klart lite så där inte rolig.

Måndag morgon styrde vi kosan söderöver mot Jönköping. Vi kom fram på eftermiddagen och tömde det som skulle till Erik först, sen fixade vi med förrådet jag hyrt. Det är ett sånt där förrådshotell, väldigt rent och snyggt var det. Tog nån timme att tömma lastbilen och förrådet var PRECIS så det räckte. Men nu står det i tryggt förvar iallafall, mina saker.

Väl hemma på kvällen var vi ganska möra, det blev inte så mycket gjort mer än att vi åt lite och kollade film. På tisdagen var det dags att ta tag i röran i Erik lägenhet... mina saker skulle på nåt sätt få plats i hans skåp och garderober. Men det gick! Förvånansvärt bra oxå. Behövde fixa nåra hyllor till hans garderob, men i övrigt gick det bra. En del saker ska ner i hans förråd, men annars så blev det ganska bra ordning tycker jag.

Igår var det dags att fira min födelsedag! Erik hade bokat bord på en fin restaurang och vi åt SUPER-god mat! Det blev ett gott rödvin till dessutom. Hör på denna menyn:

Chevré
Paneras och halstras för att sedan läggas upp på ruccolabädd med valnötter och honungsrippel.

 Lammytterfilé
Serveras med en smakrik lakritssås, hallonchutney och en chevrédoftande potatisterrin.

Vitchokladmousse
Vår storsäljare vackert upplagd på hallonspegel.

Det var vad jag åt och det var HELT fantastiskt gott, och rödvinet till passade verkligen perfekt. Erik åt lite annat till för och varmrätt, men efterrätten var samma. Han var lite avis på min kammytterfilé faktiskt... och det var verkligen en köttbit att njuta av. SÅ gott! Och finaste Erik hade dessutom fixat så att när vår efterrätt kom in så stod ett glas på min tallrik med en liten present i! I en liten påse fick jag en bricka med en logga på... Kunde inte riktigt lista ut var det var, men så fick jag veta att det var en larmbricka till Nordic Club! Jag fick tre månaders träning på hans gym, mycket bra! Så nu har jag INGEN som helst anledning att låta bli att träna. En utsökt middag, underbart sällskap och en bra present. Kan det bli bättre? 

Jooo... det blev det. När vi kom hem såååå... *piiiiip* :D Hahahaha! Vi hade köpt semla att äta lite som tårta. Men den orkade vi inte, men jag fick lite popcorn istället! Och cider. Sen var det nattis för Kattis :)

Idag är vi på Eriks jobb, han meckar med nånting i sitt serverrum och jag och Blessin hänger på hans kontor. Blessin kanske kommer att vara här ibland sen när jag jobbar så vi tränar lite på att ligga under bordet och koppla av. Eller Blessin ligger under bordet, inte jag. Jag lyssnar på radio och har fötterna på bordet.

Ikväll är det MELLO! Erik har lovat att jag får ha det på om han får ha sin dator igång och det får han ju. Jag ska fråga Jenny om hon vill ha Skype igång så vi kan chatta om låtarna. Det skulle vara mysigt! *klappar händerna*

Första 6 dagarna får betyget: X X X X X (fem kyssar). Nöjd med starten i Småland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar