måndag 4 februari 2013

Småland

Fem saker att gilla med Småland:
  1. Vädret är milt.
  2. Dom har god yoghurt.
  3. Jag har gått i gympadojjor i januari.
  4. Dialekten är lite efterbliven, men man förstår vad dom säger iallafall.
  5. Mamma bor bara två timmar bort :)
I övrigt så acklimatiserar jag mig bra. Blessin oxå, hon gillar barmark och Erik. Hon gillar kattbajs oxå, men det kändes inte helt bra att sätta kattbajs och Erik i samma mening, så... Iallafall, hon verkar nöjd. Hon var hemma ensam ett antal gånger när jag rände i tvättstugan förra veckan och sen när vi var ute och åt. Det verkar ha gått bra.

Jag söker jobb, kikar efter bostad och fördriver dagarna med nyttiga saker. Erik jobbar. Så än så länge kliver vi inte på varann. Inte så mycket iallafall ;) Det är mysigt att somna och vakna intill honom, blir alltid lite glad när jag tänker att jag får göra det.

Och igår var det söndag! En söndag som jag slapp vara själv, det gillas. Söndagar är lite skitdagar i vanliga fall, men nu var det en bra söndag. Film, lite mys och sen somna med sällskap. Jag menar, jo men jag tackar jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar