måndag 11 februari 2013

Ja det sket sig ju

Ett inlägg om dagen i en månad... det gick ju SÅ DÄR kan jag säga. Men skit i det.

Jag har haft lite rörigt sista dagarna med mycket att göra och styra upp. Just idag är det en del saker som jag måste få gjort. Så det står på! Men det är bra att ha nåt att göra.

På söndag är det årsmöte i Pinschersektionen, det ska bli lite spännande. Får se hur det går med det. Jag har fått frågan om att bli ordförande vilket jag sagt ja till. Det är valberedningens förslag så det vet man ju aldrig hur det blir väl på plats. Men det är ändå roligt att det tycks finnas en viss tro på att jag är rätt person för jobbet. Självklart är det ju medlemmarna sen som väljer på årsmötet, så det ska bli intressant på söndag.

Om jag inte får det förtroendet så har jag ett år kvar på min period som ledamot iallafall, så ett år till tänkte jag vara med och jobba för sektionen.

De andra som är föreslagna till styrelse är personer jag tror på och känner att det är en bra mix. Vi får se hur det går, ska bli kul. Men en sak oroar mig lite och det är att i dagens mediala samhälle är det ju lite så att man blir väldigt utsatt om man jobbar i en klubb eller förening. Det är väldigt enkelt att kasta skit och gå till personangrepp numera, iallafall på ett annat sätt än innan FB och forum. Det verkar som om det är legitimt att vara utstuderat elak och sen skriva "ta inte illa upp men...". Det kan oroa mig för egen del och jag kan oroa mig för de andra som engagerar sig i sitt intresse på klubbnivå.

Det pratas ofta om att man inte ska ta illa upp, för det är inte personligt. Men det ÄR personligt. Varje gång man ska framföra något eller presentera något så får man en klump i magen när man VET att det kommer skopor med skit. Det är bara frågan om skopan är stor eller liten. Och om skopan fylls på gång på gång... Det är väldigt enkelt att säga att klarar man inte av pressen ska man inte sitta i en styrelse. Kanske är det så? Men är det verkligen meningen att klimatet ska vara så hårt att ingen vill engagera sig? Är det meningen att de som vågar måste vara beredda på att kölhalas och behöva stå ut med att framställas som fullständigt inkompetenta? Jag vet inte om jag tycker det.

Jag jobbar gärna för mitt intresse, tycker det är givande och roligt. Men jag kommer göra fel och jag kommer säga saker som blir fel. Självklart rättar jag till det som gått snett om jag kan. Jag ber om ursäkt om det är så att det är det rätta. Jag är människa och jag kommer att fela, men jag lär mig oxå något för varje gång och förhoppningsvis blir det rätt nästa gång.

Föreningsliv idag är ingen lätt sak, det ställs iland orimliga krav på de som är förtroendevalda och jobbar på sin fritid. För egen del känner jag mig glad och positiv inför framtiden i vår klubb. Jag tror på att 2013 kommer bli ett bra år. Det finns energi och engagemang att sätta till under året och jag hoppas att det kommer betyda mycket för medlemmarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar