söndag 3 februari 2013

Blessin kissar blod

På morgonpromenaden idag höll jag på att tuppa av när Blessin kissade mörkt blod. Kunde inte riktigt tro på vad jag såg! Så jag gick med henne fram och tillbaka på en fläck där det fanns lite snö... och mycket riktigt, hon satte sig till slut och det var RÖTT! Magen knöt sig ordentligt och jag var på väg att plocka upp henne och bära henne hem.

Jag gjorde inte det, för hon var så där struttig och pigg som hon alltid är. När jag kom hem så berättade jag för Erik och vi bestämde att vi skulle ha lite is i magen och vänta till nästa promenad och se hur det utvecklade sig.

Så på lunchpromenaden så hade jag Jenny i telefon och vi pratade om Blessins blodblandade kiss. Inget roligt alls! Men så satte hon sig och det var färgat som vanligt, skönt! Funderade på om nåt jag ger henne av hennes godis skulle kunna vara dåligt eller så. Precis i den sekunden så inser jag: Hon åt nåra bitar rödbeta igår!! Hon fick lite rester av vår middag och det var ett par klyftor rödbetor som hon slukade med bland resterna.

JISSES så hon skräms!

Så hon kissade inte blod, det var bara lite naturligt färgat av rödbeta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar