söndag 24 februari 2013

Trostjuvar!

Igår hade vi tvättstuga och jag hade ögonen med mig när jag lassade in tvätten i maskinerna. Jag hade sen förra tvätten upptäckt att ett par av mina fina trosor var borta. Trodde dom låg i tvättkorgen så jag hade lite koll. Men dom fanns inte där. Så började jag fundera på när jag hade dem sist... och det var när vi firade min födelsedag. Efter det har jag tvättat två gånger.

Slutsatsen blev att jag troligtvis glömt dem i maskinen och den som haft tvättstugan efter mig hade slängt dem. Aja... trist, men så är det ju ibland.

Men så började jag fundera... vad gjorde jag av dem då på kvällen när vi kom hem? La jag dem i tvätten? Jag minns att strumpbyxorna och kjolen åkte i tvätten. Men trosorna? Kanske under soffan? Nej, inte där. Börjar kika runt bland soffkuddarna... inget... Så jag kikade bakom huvudkuddarna i soffan... Där va dom!

Hahaha! Oooops! Hur hamnade do där tro??? Inga detaljer avslöjas men tydligen fick dom sig en flygtur upp på soffan och åkte ner bakom där. Så kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar