onsdag 11 november 2009

Process till vad?

Idag hade vi Grafisk Formgivning i skolan. Det är väldigt roligt och givande. Vår lärare Tomas är en karismatisk person med kul humor och ett otroligt intressant sätt att lära ut. Jag tror alla tjejer (och tanter... jag... hihi) är lite förtjusta i honom. Han har nåt... vet inte vad. Sen är det vissa som verkligen är betuttade i honom... det är roligt!

Idag gick Tomas igenom en viss process... ska försöka förklara:

  1. Förbered dig noga! - Samla kunskap. - Ställ frågor.
  2. Lek och laborera! - Angrip problemet från olika håll. - Gör många olika förslag. - Undvik att lista vad du ska göra.
  3. Koppla av! - Ta rast om det behövs.
  4. Yay!!! (detta symboliserar glädjen i att du är klar)
  5. Värdera! - Godkänt eller göra om? - Var det bra eller dåligt? - Har vi löst problemet? - Var det relevant? - Ekonomiskt försvarbart?

Och när man jobbar i team i ovenstående process... gäller följande:

  1. Öpppenhet!
  2. Angelägenhetsgrad!
  3. Ta emot!
  4. Säg ja!

Och när det gäller kritik i processerna bör den vara öppen och pågå under tiden. Kritiken skall fungera som vägvisande.

Jag tyckte det var roligt! :o)

Jag antar att ni kan ana vad jag satt och associerade till... Hahahaha! Så roligt! Han är så engagerad och färgstark på nåt vis, att det gör det ännu roligare. Inte på nåt sätt vill jag förlöjliga honom, om det är så det framstår, tvärt om! Han är underbart skön! (Neeeeeeeej.... denna gång var det DU som associerade!)

Jag lär ju aldrig glömma preocesserna iallafall... Vilka det var? Skapande processer så klart... Eller hur var det nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar