fredag 3 juli 2009

Stadsvandring a la Kattis!

Här är bilder från min egen stadsvandring till och från Galgbacken:



Kruttornet! Här hade man krut... då... för länge sen alltså. Nu bor det mest fåglar där. Hoppas jag...



Det här är ett hus. Men inte vilket hus som helst. Det ligger på Fiskargränd... "Jaha, och?" tänker du nu... men det är den mest förekommande gatan på vykort från hansastaden Visby. Så det så!



Botaniska trädgården, fin liten... oval... eller nåt. Fint!



Ros.



Det här vet jag inte om jag gillar! Va f-n... inte klättra i muren! Gillar inte det... ge f-n...



Ruin! Närmare bestämt Sankt Görans kyrka... här hade man hospital för spetälska då det begav sig. Japps! Passerade här på vägen upp till Galgberget... vilket för övrigt var en galet brant väg upp... blev helt slut innan jag kom upp på toppen!



Gillar vinkeln... SNYGGT! Där inne låg dom sjuka och hade inte så kul... men idag är det fint!



KOLLA! Man kan bo nästan i muren... VILL HA! *suckar längtansfullt*



Här gräver dom... kanske efter ben och sånt! Häftigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar