tisdag 21 juli 2009

Så var det det där med folkmusik då...

Jo! Jag lovade att berätta om en grej... ang musik. Var hemma hos en kompis förra veckan, men på begäran så vill inte denna kompis vara med med sitt namn...!

Scen som utspelar sig i ett vardagsrum hos kompisen med sambo. Ett program med musikinslag går på tv:n och båda tittar...

Han: Visst är det bra musik?
Hon: Jo... mmm...
Han: Känner igen det...
Hon: mmmm
Han: Undrar vart jag hört det, det borde vara en artist jag vet vilken!
Hon: Kolla sen när dom skriver ut vilken artist det är...
Han: Ja, nu kommer det! Det är "Trad från Dalarna"... Det vet jag nog inte vem det är...
Hon: Men alltså... *asg* vet du inte vem "Trad" är??
Han: Näää.... aldrig hört...
Hon: "Trad" är traditionell folkmusik... i detta fallet från Dalarna!

RIDÅ!

Jag skrattade så jag grät när jag fick höra detta... Kanske bara jag som tycker det är kul men... so what!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar