lördag 16 maj 2009

Dåligt med bloggande... men daggmask är gott!

Jaaa... det är det verkligen! Jag ska bättra mig...

Det har hänt lite allt möjligt sen sist... Som sagt så har ju Zingo varit här under en vecka, åkte hem för en vecka sen. Vi tränade och gick runt sjön mest hela dagarna. Hon är ju go den där stora hunden... Men jag kan säga en sak... det är INTE tänkt att man ska bo i husvagn och ha en Rhodesian Ridgeback! Nej!

Zingo håller dessutom på att gå in i löp... så hon är ju heeelt koko i bollen. Under veckan hon var här så lärde hon sig att peka finger (eller tass??) åt mig... och hon sov ju i sängen oxå den lilla skorpan. En morgon skulle hon mysa... den stora tungan slafsade runt i ansiktet och sen donkade hon till mig med en tass... jag gick upp. Inge mysigt!

Sen på lördagen förra veckan kom Johan och hämtade henne, lämnade Blessin och tog med sig Ghibli igen. Han fick vara där i veckan, TACK JOHAN, eftersom Chili skulle komma hem. Ann kom och lämnade honom på söndagen. Han har varit underbar under hela veckan och det är väldigt kul att se, Chili och Ghibli är väldigt lika i mycket! Funkar det ok med Ghibli och honom blir han nog kvar under sommaren... men annars måste han kanske hitta ett nytt hem. Men det får vi se. Han är ju en sån underbar kille.... *suck*

Så det här med masken då... i veckan regnade det rätt rejält. Och alla maskar letade sig upp ur jorden och spejsade runt på vägen. ÄCKLIGT tycker Blessin... Hon trippar runt och tycker att dom är otäcka...

ELLER

så låter hon bli att trampa på dem för att hon inte vill trampa på sina snacks! USCH... för när dom torkar sen... efter att det slutar regna så hinner ju inte alla ner i jorden... utan en del hamnar ju där på vägen och torkar... DOM ska blessin äta! Som chips lixom... man får dra henne runt och hon ska ha... hon måste ha alla! Så tuggar hon nöjt på sina torkade maskar... huvva! Otäcka hund!

Jooo... jag åker den 26/6 och blir borta till den 7/7... så om det är nån som känner sig manad att passa antingen en gammal gubbe som mest sover i soffan och fiser... eller en snygg kille med fart i benen så hojta till bara! Som sagt, kanske behöver Chili hitta sitt nya hem innan dess, med det får vi se.

Nu ska jag ladda över en ny bok till telefonen och ge mig ut på en sväng runt sjön! *vinke vink*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar