måndag 10 november 2014

Landat?

Jo vi gör väl det mer och mer för var dag som går. Men det är oxå så att vi vill gärna ta oss över på andra sidan det datumet det gick åt skogen i våras. Det kommer infalla under julledigheten så det ska bli skönt att vara lite ledig då.

Så klart är det helt fantastiskt, spännande och ofantligt roligt oxå! Självklart!

Idag var det första dagen på jobbet efter att vi blivit "offentliga" med graviditet och allt. Kändes pirrigt att komma dit. Men roligt. Känns skönt att slippa försöka dölja magen med. Under tiden ingen visste smög jag in i vilorummet 10 minuter emellanåt när det varit för tuff med illamående eller trötthet. Att bara få ligga ner och blunda en liten stund har varit guld värt.

Men peppar, peppar... jag tror kanske att det har vänt lite nu. Illamåendet är värst på morgonen, då är det fortfarande så där att jag får koncentrera mig MYCKET för att inte hänga över toaletten från det att jag går upp. Jag har märkt att om jag dricker nåt kallt så dämpar det lite. Sen äter jag "må-illa-piller" för att ta bort det värsta. Dagen idag har gått ok, tog bilen så det var iallafall en lättnad. Imorgon ska jag testa med bussen så får vi se hur det går.

För den som är road/intresserad så har Erik fixat en hemsida till mig/oss. På den finns lite blandade bilder och info om vad som hände i graviditeten. Tanken är att det ska vara lite roligt och enkelt att kolla upp hur långt det är kvar och se lite bilder på liven i magen och min mage kanske så småningom. Magen växer som värsta spärrballongen...

Här finns hemsidan: www.kattis.nu/twins

Här är profilbild på tvilling 1:

Det man ser är ju alltså huvudet och en del av bröstkorgen i profil. Sötaste näsan i stan! Huvudet är till vänster :)

Här har vi tvilling 2:

Här är huvudet till höger. Man ser bara pannan och tandanlagen :) Sen framför  munnen håller bebisen sin ena hand. Sen är det magen och ett av benen man ser till vänster om huvudet. 

Kan inte se mig mätt på bilderna... Så fina! Vi ser dem nästa gång i början på december, jag längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar