lördag 28 februari 2015

Flyttat och börjar så smått komma i ordning

Ja nu har vi flyttat. Känns både bra att ha det gjort och lite så där jobbigt att lämna... men det kommer bli bättre när vi kommer i ordning. Mamma kom hit i veckan och hjälpte oss att packa upp och göra en massa matlådor tills bebbarna kommer, fina mamsen! Tack, du är bäst!

Själv börjar jag bli väldigt begränsad i hur jag kan ta mig för saker nu. Magen är stor och tung, det märks att det växer fort där inne. Ryggen värker konstant och fogarna bränner så fort jag gör nåt mer än sitter i fåtöljen... Men lite grann måste jag ju ta mig för varje dag, i den takt jag kan iallafall. Man måste få lite ruljans på blodet i kroppen annars kan man få blodpropp. Så jag försöker tänka på att inte bli för stillasittande bara.

Jag hoppas ju att bebbarna stannar där dom är i minst 6 veckor till, gärna 8. Det som skrämmer mig är ju att jag kommer få må så här lika länge... DET är lite jobbigt. Sömnen har ju varit bajs länge men sista veckan har det blivit värre. Svårt att somna om när jag vaknat. Det är ett helt företag att gå på toaletten så jag vaknar ju för mycket helt enkelt. Och så är jag varmare än en kamin! Jisses så jag svettas och har mig. Usch!

Ska snart börja tvätta upp de minsta kläderna tänkte jag. Sen måste jag fixa lakanen till sängen... och så måste jag fixa det sista som jag tänkt köpa i prylväg. Vi har en sväng till Ikea att göra, får se om jag kan delta i den eller om Erik får åka själv. Jag har beställt en del grejer via deras webbshop, så de där småplocket kommer med posten. Nu är det två byråar som behövs och sen nån förvaring till badrummet. Om jag försöker beställa det så blir det leveransdatum i början på april och tills dess vill jag inte vänta. Det som kommer på posten kommer om en vecka, det känns mer lagom.

Så vi får se hur vi löser byråarna. men det löser sig säkert.

Idag är det uppesittarnatt igen, efter första toabesöket så kunde jag inte somna om. Vaknade halv tre och försökte sen somna om till strax innan fyra, men det kändes hopplöst så jag gick upp istället. Nu börjar jag känna att jag kanske kan sova igen... men det blir ju så himla knäppt. Då vaknar ju Erik snart och vill gå upp :) Men men, det är väl bara att ta sig en liten tupplur på dagen sen om jag blir trött. Men det är rätt tråkigt att sitta uppe och bara surfa runt. Kanske får ta tag i att börja med nån serie och kika på den med hörlurar kanske. Är bara inte så motiverad till det... men bättre kanske än att bara klicka runt och läsa en massa tråkigt på nätet iofs.

Imorgon/idag (beror på hur man ser det) tänkte vi ta bilen runt i stan lite. Dels för att jag ska komma ut NÅNTING och se annat och dels för att kika runt lite så vi lär oss hitta. Erik vill testa vägen till sjukhuset så han vet hur han ska köra sen när det blir dags. Det är ju bra! Sen funderar jag på om vi kan få till ett besök i en galleria där jag skulle vilja köpa ett par brallor... men vi får se hur det hinns med och hur vi får ihop det.

Till veckan är det besök hos BM igen, lite föräldrautbildning och även ett läkarbesök. Så jag har nåt litet varje dag nästan, men det är väl bra. Då måste jag duscha och klä på mig iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar