måndag 13 maj 2013

Lite av

Idag har det inte varit en bra dag för Kattis alls. Det började med att jag inte kunde sova för jag satte igång och fundera. Sen i förmiddags så satte jag mig och sorterade mina jobbsökamail i min mailbox. Kollade av dem mot min lista och gjorde uppdateringar på vilka jag fått svar på och vilka jag ska ringa. Men jag har tappat lite modet, det känns just för dagen ganska hopplöst på jobbfronten. Jag vet ju att det så småningom lossnar och jag kommer få ett bra jobb. Men precis just nu känns det ganska hopplöst. Det ser ju verkligen inte lovande ut inför sommaren.

Efter min sortering och uppdatering i listan så kikade jag igenom platsbanken igen för miljonte gången. Lyckades hitta tre jobb som jag skickade ansökan på. En fick jag svar på med vändande post: "Tack för din ansökan! Vi måste tyvärr meddela att tjänsten tillsatts av en annan sökande." Jaha?! Men ta bort annonsen då. Dumma!

Mitt bland alla annonser hittade jag ett företag som sökte konstruktörer av olika sorter. Nån sån är inte jag. Men jag tänkte att vad sjutton, dom kanske behöver en sån som jag till nåt annat, bara det att dom inte vet om det. Så jag mailade dem mitt CV och sen ett lite trevligt mail. Efter ca 20 minuter ringde telefonen och det var en kille som hade läst mitt mail och mitt cv, han sa: "Med en sån presentation och ett sånt CV så borde företagen dra i dig!"

Det kändes ju väldigt bra! Så vi bokade ett möte till imorgon. Det visade sig att företaget var ett bemannings och rekryteringsföretag, han ville träffas och se om jag kunde vara nåt för nån av deras kunder.

Så arbetsdagen avslutades ju ganska bra iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar