tisdag 7 maj 2013

Agria

Jag hade Folksam på Ghibli i alla år, men på Blessin och de andra hundarna som jag haft/har så har det varit Agria. Jag hade innan jag skaffade Agria hört att det skulle vara så dyrt och om det hände nånting så var det nästan lögn i helvete att få ut nåt på försäkringen.

Nu med Blessins besök hos veterinären så blev det ju till slut en del utgifter och en massa papper. Jag skickade in som jag skulle och räknade med att få ett krav på komplettering av hennes kvitton mm. Likaså när försäkringen skulle avslutas och så där. Trodde att det skulle krävas en massa jobb och strul innan det blev klart.

Men jag ska säg att jag är mycket nöjd och tacksam för att det gått mycket smidigt allting! Jag har fått hur bra hjälp som helst av mitt ombud Lotta Björklund för det första. Hon hjälpte mig med vad jag behövde fixa för papper och vad veterinären skulle fylla i. Sen fick jag väldigt bra hjälp av Agrias chatfunktion när jag hade frågor om en blankett. Sen till slut när allt var inskickat så fick jag snabb handläggning och konkreta svar när jag ringde och hade lite frågor.

I alla avseenden har det fungerat mycket bra! I papperna som kom hem fanns allting mycket tydligt specificerat hur dom räknat och varför. Ur min synvinkel så har mitt ärende varit klockrent, verkligen! Jag är väldigt glad och tacksam över det, det är nog så jobbigt att behöva ta tag i allt sånt där ändå. Faktiskt så hade jag samma uppfattning om Folksam, dom var heller inge som helst problem att ha och göra med.

Så jag vill nog egentligen bara säga att Agria är kanske inte alltid förtjänt av sitt dåliga rykte, jag tycker att det fungerar mycket bra och är inte dyrare för mig alls än vad en liknande försäkring hos ett annat bolag skulle vara. Mycket nöjd hur som helst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar